mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ovanligt lång...

Kategori: Familj

dag har det varit idag...
Kan bero på att Stora Bus övernattat hos mig, och redan vid halvsju slog upp ögonen.
Vi lyckades ligga och dra oss en timme, eller två, innan hennes lilla mage skrek
efter frukost. Och då menar jag frukost! Havregrynsgröt, smörgås och ägg!
Det var perfekt, för då fick även jag en bra start på dagen...
(slarvar tyvärr alldeles för ofta med frukostmålet)

Efter att vi vaknat till ordentligt öppande jag "skattkistan", min mormors gamla
kökssoffa där jag förvarar alla foton. I album och i drivor...
Ibland kunde vi inte se skillnad på barnbarnen eller deras mammor som små!
Så otroligt lika varandra de är allihopa!

Stora Bus älskar att fixa och ordna med hushållsgöromål, så hon har idag skött
dukning och disk bland annat. Precis när hon tänkte plocka fram dammsugaren
ringde det på dörren och hennes mamma och Lilla Bus kom.
De stannade en stund, så vi hann fika tillsammans och Lilla Bus kollade in vad
mormor har för prylar, och kanske främst vad jag har för kablar och sladdar man
kan dra i, och bita i...
Lilla Bus har ju åtta sylvassa tänder, så pussar sker på egen risk!
När hon satt i Snusmumrikens knä lutade hon sig mot honom flera gånger
för att kramas! Ibland blir man tårfylld av ren lycka, och det blev jag då.
När en liten tös på nio månader kan visa kärlek så tydligt!

När jag blev ensam ringde jag Systeryster som på lördag åker på semester till USA,
tillsammans med maken. Skönt att hennes operation gick så bra så de kan resa som planerat!

I vanliga fall brukar jag mer eller mindre däcka efter att ha umgåtts med familj
eller vänner. Men som jag sa igår, jag känner mig ovanligt frisk och fylld av energi
just nu! Värken finns som vanligt, men den där förlamande tröttheten och sjukkänslan
har försvunnit!!! Vet inte när jag kände så senast!? Flera år sedan?!



Nu har jag slagit av teven, och ska njuta av att läsa Drömhem & Trädgård som damp ner i
brevlådan idag. Tänk att jag lyckats låta bli den hela dagen!!

P.S Nyhetsmail ifrån Dalhalla idag, biljettsläpp för Melody Gardots konsert där i juli... Vill gå!!

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Vi har inga speciella planer för i sommar,bara skönt att ta dagen som den kommer =)

    Kram!

    2010-03-15 | 23:09:33
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Trolda säger:

    Jag fick också drömhem igår och DET är vardagslyx när den är som bäst! =D Det där du såg på väggen är mycket riktigt en liten "låda" med speceriburkar, mjöl, salt m.m - inropad på auktion och jag tycker mycket om den. Får visa bilder på den i sin helhet inom kort så! =D



    Trolda - godmorgon! =D

    2010-03-16 | 07:38:34
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/
  • Emma-Pemma säger:

    Underbart att läsa att du mår bra!!



    Massa kramar!

    2010-03-16 | 15:26:24
    Bloggadress: http://minnietiger.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Vilken härlig energi det flödar hos dig, passar på att grabba tag i lite.. Ja, det är ju "nackdelen" med att ha de små ljuvelerna; upp i ottan oavsett hur trött man är.. På förskolan lyckades ett barn bita en annan..inne i munnen..hur gick det till???

    2010-03-16 | 16:52:47
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Det är inte utan att jag börjar längta efter brnbarn... fst de borde allt dröja några år till, men sen så!

    2010-03-16 | 20:44:10
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här: