mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Premiär...

Kategori: Vardag

för gympaskorna vid dagens promenad!
Liiiite lättare än de klumpiga och tunga vinterkängorna...
Tog en rask (allt är relativt) stavgångsrunda i solen,
mellanlandade hos mamma och fick mig en kopp kaffe.

Fortfarande mår jag så bra!! Och det är lycka det!
Värken kan jag ta, och den lär jag väl få dras med, men att slippa
den förlamande tröttheten, orkeslösheten, yrseln och sjukkänslan är underbart!!!!

Gick förbi tvättstugan för att boka tvättid, och nog märks det
att det flyttat in barnfamiljer nu, förut var vi mest ensamstående/enastående
i huset. Då var det för det mesta ledigt, nu får man inte alltid tvätta när man
tänkt sig. Med andra ord... Jag ska tvätta kl 07.00 imorgon... Suck! Det är tidigt!
Under tiden maskinerna körs ska jag passa på att storstäda trapphuset.
Putsa fönstren osv...  Kanske sätta ut lite påskpynt där också.

Tror banne mig det är dags att städa bort vintern ifrån balkongen!
Byta en/gran och tallris mot påskris och annat vårligt, så får det bli!

En annan sak ska också göras mer vårigt, men det lär du nog se...


Stora Bus och Mormors Prins provar gammelmormors glasögon...

Kommentarer

  • Britta säger:

    Oj vad nyfiken jag blir! Är det hon själv som ska vårpyntas?

    2010-03-17 | 14:01:55
  • ejmis säger:

    Här hemma får vinterkängorna hänga med på promenaderna ett tag till.

    2010-03-17 | 16:57:17
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • Camilliondollar Baby säger:

    Härinne var det ju ursnyggt!



    Kram

    2010-03-17 | 18:29:55
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här: