mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Så var den här...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

den av somliga så efterlängtade helgen!
(ärligt talat, för mig kvittar det vilken veckodag det är, jag tillhör ledighetskommitén)
Men vilken början på helgen det varit... Bläää!
Vaknade med världens huvudvärk (igen), legat med spyhinken brevid sängen.
Tro mig, inga detaljer ges! Du vill inte veta! Men jag kan säga att hinken fyllt sin uppgift...

Nu knaprar jag på en skorpa och sippar på en kopp te,
som tur är var Snusmumriken bjuden på middag hos sin far,
så jag har inte tvingats känna dofter av matlagning i lägenheten!

Det är inte migrän, och det är inte magsjuka, det känns mer som
den vidriga värk jag fick i fjol sommar. Inte alls lika dj**lig som då,
men lite rädd blir jag allt....
Men som sagt, nu verkar anfallet vara över!
(och provsvaren från de månatliga testerna visar att det går åt rätt håll,
jag borde alltså inte oroa mig)!

Jag har varit så pass dålig så jag inte fyllt i en enkät jag fick idag ifrån GfK!
Jag som älskar enkäter!! (gammal yrkesskada antar jag)
Jag inte heller orkat vare sig läsa, eller se på TV.
Så du förstår jag drabbats av riktig mul och klöv sjuka...
Känt mig något hängig alltså!

Nåväl, nu ska jag nog orka se halva Skavlans program innan jag slår över
till Solsidan. (om nu inte Skavlan är så bra så jag glömmer bort det förstås...)

Har precis gjort en runda runt mina favoritbloggar, och hinner säkert med en runda till
inann ögonen trillar ihop av sömnbrist.

Imorgon blir det iallafall en tur till Systrarna Bus och deras föräldrar, Snusmumriken
och jag är bjudna på middag hos dom. Eventuellt följer Stora Bus med mig hem för
litet övernattningsparty... Lilla Bus säger nu sitt namn! Hon är ju bara 9½ månad!
Duktiga avkommor man har  ;-)

Ha en myspysig fredagskväll!!

Kommentarer

  • Camilliondollar Baby säger:

    Nu är det äntligen dags för humor på hög nivå!



    Hoppas du mår bättre.



    Kram

    2010-03-12 | 21:30:15
    Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här: