mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Snöblask...

Kategori: Vardag

hela långa dan!
Inte en enda liten solstråle...

Positivt är väl att den snö som faller nu tar med sig gammelsnön också, sägs det iallafall...

Trots att jag mår riktigt skapligt idag har jag dragit in på en del "måsten",
t ex struntade jag i tvättstugan, promenaden och auktionen!
Trapphuset är städat, och jag är så nöjd så:-)
Det är väl tillåtet att slöa fast man mår ganska bra!?

Satte in mammas hörnsoffa på Blocket igår, med mig som säljare,
och jädrar anåda vad det har trillat in mail och telefonsamtal!
Räknar med att den är såld imorgon bitti, det blir bra det
för då får hon gästrummet tömt och kan börja packa och ställa
flyttkartonger där!
Flyttningen närmar sig med stormsteg, och samtidigt ska Snusmumrikens
lägenhet i Hudik tömmas! Och städas...  pust & stön...
(Snusmumriken ska fixa det själv tillsammans med kompisar, men jag känner
ett visst ansvar ändå)

Nu drog stora mattheten in, bör nog slänga mig platt på soffan en stund,
senare idag kommer ju Stora Bus med packad övernattningsväska,
oohh, vad vi ska mysa!!!
Synd bara det inte är lördag och godisdag...
(får väl se om vi kan fuska lite på en torsdag...)


Stora Bus

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Smidigt att sälja på blocket! (Fast jag handlar mest...)



    Ha en fin kväll!

    2010-03-25 | 18:49:56
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här: