mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Fest på gång...

Kategori: Vardag


Sundsvall har sin Gatufest  5 - 10 juli
 (i år med ny festivalgeneral)
Förväntningarna har varit höga på sina håll...
Vilka artister kommer?! Blir det något alldeles extra!?

Nu börjar listan fyllas på så smått,
och kanske jag ska släpa mig iväg jag också
för att lyssna på
Donna Summer?!
Det lär väl bli Hot Stuff?!
(fast det är väl en generationsfråga...)

Har inte besökt festveckan sedan Tom Jones var där 2000,
men då stod jag å andra sidan allra främst och dansade loss ordentligt,
och när Tom slängde med huvudet skvatt hans svett på mig... Det du!!
(och jag som inte ens gillade honom före dess, ska ses live)!
Min kompis Anna och jag stal affischer av Tjuren från Wales efter konserten,
vilket några ungdomar kommenterade...
"Ni är ju värre än fjortisar..."
Där fick vi!
Anna var annars mest bekymrad över de ljusa byxorna den åldrade artisten bar...
Hon var helt övertygad om att han rimligtvis borde lida av "urinläckage"
och att det skulle bli fläckar fram på brallorna...
(tänk om det inte var svett som jag fick på mig hela tiden!!! Hemska tanke!!!!)

Bland årets artister märks
Kent, Europe, Krunegård, Martin Stenmarck och Timo Räisänen,
men som sagt, listan ska fyllas på!!


Bilden är från ZZ-tops spelning

Kommentarer

  • Britta säger:

    Ja, ja........såg att det är en spännande diskussion på ST om Donna Summers vara eller icke vara. Själv discade jag hejvilt på 70-talet till henne och skulle gärna betala för att se tanten. (det var annat oxå som var hejvilt!)

    2010-03-17 | 17:49:30
  • Ingrid säger:

    Blåsippor o hav, det var grejer det!!! Jättefint!

    Vilken gatufest det blir!! Dottern o ena sonen är stora fan av Kent ja faktiskt Timo och Krunegård också.. Men Sundsvall är ju lite väl långt bort...

    2010-03-17 | 20:33:07
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här: