mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Den hand som skälver...

Kategori: Böcker

av Kjell Eriksson




En novemberdag 1993 lämnar det socialdemokratiska kommunalrådet i Uppsala
Sven-Arne Persson ett viktigt sammanträde och kommer inte tillbaka.
Kolleger, familj och polis står helt frågande.
Många år senare besöker en Uppsalabo den sydindiska staden
Bangalore
och ser ett bekant ansikte.
Han blir alltmer övertygad om att det är det mystiskt försvunna kommunalrådet
han mött. Men vad gör han i så fall här?
I Uppsala får
Ann Lindells kollega Berglund, som ligger nyopererad på
sjukhus, höra att Persson dykt upp.
Han minns den gamla utredningen, men får också ett infall att titta närmare
på ett annat olöst fall, ett till synes planlöst mord på en gammal man.
Lindell själv ställs samtidigt inför ett obehagligt mysterium.
En avsågad kvinnofot hittas i den uppländska skärgården.
Lindells intresse riktar sig mot samhället Bultudden där det bor påfallande
många ensamstående män.
Alla tycks de vara ägare till motorsågar och vedkapar.
Under efterforskningarna dyker det upp ett foto av en kvinna med asiatiskt
utseende som ingen av grannarna någonsin sett.
Men mannen som äger huset där hon troligtvis bott kommer aldrig mer att
svara på några frågor.

Mitt betyg blir 4 av 5 möjliga

Kommentarer

  • Carina säger:

    Aha nu ser jag att du läser Kjell Erikssons böcker du också! Denna du skriver om är den jag ska läsa efter den jag läser just nu som heter Mannen från bergen! De jag bloggat om är skrivna ännu tidigare vad jag kan förstå!

    Vet du jag tycker att de bara blir bättre och bättre ju mer jag lär känna alla karaktärer, härligt! Tror det kom ut 10 stycken i serien så jag har några kvar tack o lov :-)

    2010-05-11 | 11:07:37
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/

Kommentera inlägget här: