mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Du-reformen...

Kategori: Bloggande & tävlande

infördes av Bror Rexed i mitten av 60-talet...
(fast det har väl nu blivit lite populärt att säga Ni bland butikspersonal m fl)

När jag började blogga tänkte jag mig att jag skrev inläggen endast för mina öron/ögon,
möjligtvis att
Ejmis skulle läsa något enstaka inlägg ibland...
Så jag började skriva och hänvisa till DIG och DU i inläggen,
men med tiden har jag insett att det ändå är några fler som läser vad jag
krafsar ner i min dagbok...

Därför tänker jag nu göra en omvänd Bror Rexed!

Hädanefter kommer jag alltså kalla mina läsare ni...
(pluralis alltså, inte Ni som till kungligheter och till äldre personer ibland ...)



Några frågor på det?!

Kommentarer

  • ejmis säger:

    Ejmis läser ALLA inlägg ;)

    Kram!

    2010-05-14 | 08:51:01
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Mammakero läser minsann alla inlägg, fast hon är skam så dålig att kommentera! Du är så produktiv och det kan jag knappast påstå att jag själv är!

    Det trots att du inte mår så bra just nu...

    2010-05-15 | 19:08:57
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: