mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Hua, vad riskabelt...

Kategori: Familj

tycker ju jag förstås, jag som ärligt talat är skiträdd för hästar!
(den enda häst jag närmat mig är din, S! Och då slog hjärtat vill jag lova)!
Dessa enorma varelser med svans där bak och stort huvud fram!
(det är ungefär så mycket jag vet, trots att jag bott ca 2 km från travet nästan hela livet...)
Stora Bus har tjatat om hästar en tid, och idag var det öppet hus på
lilla travskolan i Bergsåker.
(Lilla travskolan?! Det finns då allt också...)
Mamma Bus passade på att ta med sig dottern dit,
antar det berodde på det dåliga vädret att det var så få besökare.
Perfekt, tyckte Stora Bus som då fick möjlighet att köra/åka sulky i ca 2 timmar.
Först efter ponnys, men som avslutning fick hon åka med en tur runt hela travbanan
med en riktig bjässe till travhäst!

I höst börjar lilla travskolan på riktigt, och den tänker Buset bestämt gå...
Hur ska en vettskrämd mormor kunna följa?!



Själv skulle jag passa Lilla fröken Bus under tiden...
Hon sov precis hela barnvaktspasset!!
Jag blev snuvad på pussar, kramar och lek!

Kommentarer

  • soffie säger:

    men du lilla Bus kommer säkert fixa mycket själv å tillslut kanske du inte alls är så rädd för dem,Va roligt för lilla Bus att börja på travskola!

    ha en toppen ny vecka

    2010-05-23 | 23:31:18
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Hon kommer säkert att ha helt fantastiskt roligt på travskolan =)

    Ang frosten så har jag ju mitt växthus...har inte satt ut något ännu. I natt kör jag t o m kupé-värmaren där så inte mina gurkor fryser.

    2010-05-24 | 00:15:07
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Travskolan har båda mina flickor tillbringat mycket tid i! Yngsta dottern var en naturbegåvning på att köra slöa shetlandponnys, för båda flickorna tog även licens. Fast körde lopp gjorde bara den yngsta...!

    2010-05-24 | 19:22:15
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: