mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Lördagskväll med...

Kategori: Vardag

Hönapöna, vi myser framför varsin laptop,
samtidigt som vi slötittar på teven...
Brevid oss står chipsskålen och pepsiglasen  ;-)

Idag har Systeryster, hennes A, Snusmumriken och döttrarna med sina gubbar
tömt mammas lägenhet och förråd på möbler och en massa annat...
Själv såg jag mesta tiden efter barnbarnen, kändes lite som om jag smet
ifrån grovjobbet...
Efter gemensam middag gjorde vi kväll, alla var ganska möra...
(men jag vet att arbetet fortsätter i nya lägenheten med montering av belysning osv)

Tvätthögen väntade på mig när jag kom hem, och trots att det tog emot var jag bara
tvungen jobba undan den ikväll. Snusmumriken åker till Mora imorgon för intensivkursen,
(och det är ju bra om han tar med sig rena kläder...)
han kommer hem efter den 19:de, förhoppningsvis med körkortet i handen!
(wooow, kom precis på att jag blir ensam hemma i dryga två veckor...)

Nej, men vad är det här?! Nu ska datorerna stängas av och vi ska umgås!!


Hönapöna på sin 10-årsdag (snart 1 år sedan..).  I bakgrunden skymtar Mormormu...

Kommentarer

  • Helena säger:

    Vad söt hon är din hönapöna.=)

    Hoppas ni hade en mysig kväll.

    Försök att ta det lungt nu så du inte är helt slut på onsdag när vi kommer på besök.

    Ha en skön söndag vännen!

    Kram

    2010-05-02 | 09:17:37
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här: