mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Nu har...

Kategori: Nonsens & Hovendroven

äntligen girigheten fått ett två ansikten!

Men det är klart, skulle några företag få för sig att skänka mig några prylar skulle jag
kanske inte vara helt negativ.
De skulle inte heller behöva betala en herrans massa slantar för att jag skulle ta
emot gåvan. Nejdå! Jag känner mig generös! Tar emot gåvorna helt gratis!!
Jag skulle naturligtvis nämna till mina gäster att "den här soffan har jag fått av
företaget XX, och det här bordet är en gåva av NN AB" osv...
(eftersom jag ännu inte mottaget gåvorna tänker jag inte under några omständigheter
namnge några firmor här och nu, ingen gratisreklam! Presenterna först, reklamen sedan!)

"Balkongmöbeln har jag fått av Sundsvalls Tidning!"
(det kan jag berätta redan nu, eftersom det är sant, vann den i en tävling)!

För övrigt är ju girighet en av de sju dödssynderna...

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Ja, jag blir illamående när jag läser om dem!



    Grattis till vinsten! =)

    2010-05-02 | 21:41:07
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här: