mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Törs knappt säga det...

Kategori: Vardag

men det verkar faktiskt bli en ganska bra dag idag!
Känner mig relativt pigg och alert,
och ska nog försöka få till lite ordning & reda
i garderober och det nya, ännu så länge tomma, skåpet!
Det gäller att passa på när kroppen är med på noterna!

Snabeldraken ska också dras ett varv runt lägenheten,
- vilket fick mig att tänka på Stora Bus som häromdagen
följde med resten av familjen Bus på fika hos en granne.
Hon ser något för henne helt okänt på golvet och säger med fasa
i rösten - VAD är det DÄR!!!???!
Vilket fick värdfamiljen att brista ut i gapskratt,
stackars barn som inte vet hur en dammråtta ser ut!
Tack och lov att grannarna tog det på rätt sätt...

Så kan det vara när man en mamma och en pappa som
båda vill ha det rent och snyggt... ;-)


Vad kan detta vara för nyupptäckt djurart?!

Kommentarer

  • Carina säger:

    Hojta till om du kommer på rasen för vi har dem här hemma också ser jag ;-)

    2010-05-11 | 13:09:50
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • Therese säger:

    Vilken fin header du har!



    Har en frågestund på min blogg, så ställ gärna en fråga.

    Kram

    2010-05-11 | 13:22:56
    Bloggadress: http://thereseofsweden.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Nu håller vi tummar och tår för att måendet håller i sig.

    Jag är galet loppis-sugen!!!

    Kram!

    2010-05-11 | 15:17:22
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: