mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Än så länge håller...

Kategori: Vardag

min veckoplan...

Har alltså städat badrummet,
- och då menar jag verkligen städat!

Sorterat varendaste lilla pryl,
slängt gammalt smink osv...
(det var riktigt avkopplande och skönt att sitta i lugn
och ro för att sortera pryttlar, måste vara det som är Feng Shui)  ;-)
En fördel med mitt badrum är att det är helkaklat
och att jag når med duschslangen över hela rummet.
Det är alltså jättelätt att skura och hålla rent...

Orken räckte precis lagomt till det lilla uppdraget,
så nu ska jag lyda de goda råd jag fått som kommentarer
till förra inlägget...

Resten av lägenheten får med andra ord ta den tid det tar,
kanske varje rum får ta två-tre dagar...
Eller, - varför inte, - en vecka!?

Börjar mer och mer fundera över hur det ska bli i framtiden,
fortsätter det i den här takten kommer jag inte att klara
vardagsbestyren själv...
Att leja bort fönsterputsen är det första steget,
för det insåg jag i våras att jag inte längre fixar själv...
(döttrarna har erbjudit sig att hjälpa till med det,
men jag vet ju hur fullt upp alla har det, går bra att leja)!
Vid något tillfälle har jag ringt efter kommunens Fixare,
som hjälper till med att t ex sätta upp taklampor.
Och det helt gratis!


Djädrans skitkropp!

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Duktiga du! =)



    (Själv somnade jag på soffan efter några hårda timmar med lunch och shopping...)

    2010-11-08 | 17:42:33
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • ejmis säger:

    Börjar man leja så märker man hur underbart det är.

    Kram!

    2010-11-08 | 17:47:15
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Ta du flera dagar på dej med vardera rum och kom ihåg att varva arbetsdagarna med vilodagar! Då du INGET gör! Det är så skönt att göra ett stort röj och som allra skönast när det blir förändringar i vardagslivet. Som när älsta dottern flyttade hemifrån. Då gick jag igenom hela lägenheten från golv till tak. Till och med förrådsutrymmena rensades ut! Nu skulle jag behöva göra ett jätteröj igen. Det har slammat igen något förskräckligt...

    2010-11-08 | 17:58:48
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Linda säger:

    JAg tycker du är klok som tänker framåt. Man ska inte tvinga sin kropp att göra sånt man inte klarar utan smärta. Då SKA man utnyttja den hjälp man kan få - allra helst om den är gratis.

    2010-11-08 | 18:03:45
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
  • Tekla Maräng säger:

    Så klokt att läja bort fönsterputsen när kroppen inte orkar. Själv funderar jag att också leja bort den för jag får ont i flera veckor efter bara två fönster.



    Vad fin du är där på bild vid badkaret. Det tyngsta eller jobbigaste jag har gjort idag var att handla och samtidigt hämta din påse.



    Jag är mer en glad över dess innehåll, jag bara älskar det. Åsa Jinder, Kay Pollack och Nisse Simonson vilka glädjespridare...

    Tusen tack och varma kramar din nya bloggvän:)

    2010-11-08 | 18:09:11
    Bloggadress: http://teklamrng.blogspot.com/
  • Regina säger:

    Hej!

    Halkade in här från Tekla Maräng's blogg och hittade en trevlig blogg med många tänkvärda funderingar. Fönsterputs skulle jag också vilja leja bort. Jag kan inte putsa fönster, trots alla goda råd från kloka gummor. Nu har vi konstaterat att det faktiskt är fönstrena det är fel på. Kontentan blir att vi egentligen skulle byta ut alla fönster, istället för att lägga ut pengar på fönsterputs=)



    Nisse Simonsson måste ha varit väldigt intressant att lyssna till.

    Önskar dig en fin kväll!

    Kram,

    Regina

    2010-11-08 | 19:34:20
    Bloggadress: http://vitthusmedsvartaknutar.blogspot.com
  • soffie säger:

    å va skönt att ha det gjort,va snälla dina döttrar är som hjälper dej,

    må gott nu

    2010-11-08 | 19:43:49
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/
  • Lillaviola säger:

    Ja vilket jäkla skitkropp du har! (ironi) Jag är imponerad att du fixade rut. Bra jobbat!!!



    Städa inte ihjäl dig,livet har mer att erbjuda.

    Kram Viola

    2010-11-10 | 08:39:15
    Bloggadress: http://lillaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här: