mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Tröstaren...

Kategori: Böcker

av Karin Wahlberg




En kvinna vandrar hemåt genom det fridfulla Oskarshamn efter
en kväll med sina väninnor.
Plötsligt hör hon någon som jämrar sig inne bland skuggorna
på kyrkogården.
När hon tar upp mobilen för att kalla på hjälp tornar en gestalt
upp sig framför henne och hon känner en brännande smärta i magen.
Så blir allt mörkt.

Veronika Lundborg har jouren när den skottskadade kvinnan kommer
in och operationen ser ut att bli framgångsrik.
Men bara några timmar senare hittas kvinnan död i sin sjukhussäng.

Veronika anmäls till Sjukvårdens hälso- och ansvarsnämnd
- kan hon ha gjort en felbedömning som kostat kvinnan livet,
eller ligger det något betydligt mer bestialiskt bakom dödsfallet?

Betyget får bli en 3:a av 5,
en "vanlig" deckare, ingen jag kommer att minnas
eller fundera över...

Minns gör jag däremot förra boktipset, - Askungar,
en bok man fortfarande går och tänker på,
flera dagar efter att man läst ut den förtjänar ett
bättre betyg än vad jag först gav...
Har uppgraderat till 4,5 - nästan snudd på 5!

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Den har jag med läst men inte Askungar.. ska se om jag hittar den som strömmande..

    2010-11-07 | 15:38:16
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • Trolda säger:

    Ja en del böcker stannar verkligen kvar i minnet, medans andra glöms bort ganska så omgående. Jag har inte läst någon av de två du skriver om här, men tackar för tipsen, alltid bra att få förslag på läsning. (även om jag inte känner att jag har så mycket tid o lust för det just NU...)



    Trolda - kramar =D

    2010-11-07 | 16:09:21
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/
  • Tekla Maräng säger:

    Håller med om att denna bok inte stannar kvar i huvudet särskilt länge. Skall ta och pröva Askungen någon dag som du skrev så gott om.

    Du kan säkert sätta tulpaner i en kruka med jord på balkongen, men gör det så snart som möjligt i så fall linda gärna in krukan i en gammal trasmatta eller bubbelplast med lite lufthåll i.

    Kramar:)

    2010-11-07 | 19:01:16
    Bloggadress: http://teklamrng.blogspot.com/
  • Tekla Maräng säger:

    Ops kommentaren försvann visst. Ja då prövar jag igen.

    Håller med den där boken fastnade inte i huvudet.

    Skall prova Askungen som du skrev så gott om i något inlägg här på bloggen.



    Ja mina ungar brukar också sucka och säga att mamma du får väl köpa böckerna själv så du får en du inte har läst. Det fantastiska är att jag har varit med i sådana här byten 6 gånger förut och har aldrig fått en dubblet.



    Jo du kan säkert sätt tulpan lökar i en kruka med jord, bara du gör det så snart som möjligt. Om du har en gammal trasmatta eller bubbelplast som du gör lite luft håll i så vira in det runt krukan.



    Spännande med ditt paket som nog dyker upp i morgon.



    Kramar:)

    2010-11-07 | 19:07:10
    Bloggadress: http://teklamrng.blogspot.com/
  • Åsa säger:

    Kikar bara in för att ge dig en liten måndagskram...



    =)

    2010-11-08 | 09:16:06
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här: