mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Börjar nog bli lite...

Kategori: Vardag

lite väl skadad...

- Feng Shuiskadad...

Alla saker ska ha sin rätta plats,
t ex om du torkar håret framför hallspegeln
ska ju fönen tillbaka till sin krok i badrummet efteråt...

Hemmet ska liksom inte vara belamrat av prylar
som är på väg någonstans...

OK, jag vet det, och i vanliga fall är det inga problem...

I vanliga fall...

Nu däremot är det bara en vecka till Snusmumriken
flyttar ut, och av någon anledning hittar hans saker
inte längre in i mina skåp, garderober och förråd!

Vi har båda gett upp!

Vi väntar bara till nästa helg!

Därför står t ex Mumrikens balkongbord med några kuddar
(som kläs om med lämpligt tyg) i min hall...


I väntan på att få komma hem...  ;-)
(och att få oljas in...)!

Kommentarer

  • Marie-Louise säger:

    Svar: Jag känner inte denna pojke eller hans närmsta, är bara vän med flickvännens mamma. Jag bara kände att NEJ inte nu igen. Våra barn och ungdomar måste vara rädda om sig. Dom betyder så oerhört mycket för oss.

    2010-10-23 | 23:28:53
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Du längtar bra mycket nu va?



    svar: Röra på tonfisk, lök, cremefraiche, chilisås och lite kryddor. Bred på tunnbröd, rulla ihop och skär i lagomma små bitar! Det gör jag ibland till "plock" eller till fördrink eller så.



    2010-10-23 | 23:48:15
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • MammaMorran säger:

    Just det där med "saker som är påväg ngnannanstans" är verkligen ett problem :) Jag tänker ofta "jag lägger den här och tar den sen när jag ändå ska upp på övervåningen" och sen blir den saken liggande läääänge!



    Kram

    MammaMorran- funderar över livet och ADHD

    2010-10-23 | 23:58:57
    Bloggadress: http://mammamorran.blogg.se/
  • Linda säger:

    jag lägger ochså sakerna på fel ställe "i väntan på " att dom transporteras vidare. Men jag vill inte lämna den där. jag gillar inte att ha stökigt runt mig när det är kväll. Men fram tills dess kan de se rörigt ut...

    2010-10-24 | 09:02:57
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här: