mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Det börjar sakta...

Kategori: Bäst just nu

gå upp för både Mumriken och mig
att han snart slipper vara mambo...
Att han åter blir självbo!

Han är ju intresserad av heminredning,
och nu smider vi planer,
möbler, färger, gardiner...
Vad finns? Vad måste skaffas?
(det allra mesta har han, eftersom han haft eget boende tidigare)

Och jag ser framför mig en framtid som enastående,
med plats i garderober, skåp, badrum och förråd...


Just nu känns det väldigt bra måste jag säga  ;-) 



Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Här ser det ut att bli tvärtom, dottern trivs så bra hemma nu att det ser ut som hon pendlar en termin till. MEN hon har ju som sagt en hel lägenhet för sig själv. Vi är INTE trångbodda.

    2010-10-04 | 17:00:09
    Bloggadress: http://farmorngrids.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Jag förstår att det känns bra!

    Och kul att få hjälpa till med inredningen!! =)

    2010-10-04 | 18:20:03
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Linda säger:

    Vad roligt för er båda. Och det blir ju rätt nära varandra om jag fattat rätt. Så han kan ju komma hem och vara lite mambo när det serveras nån extra god middag, eller så...



    Har man bott själv är det nog lite jobbigt att flytta tillbaka igen. Tror jag. Jag skulle ALDRIG fixa att flytta hem till mina föräldra. Däremot skulle jag lätt kunna flytta in med svärmor. Men så bor jag ju med henne nästan varje helg eftersom vi har Lilla Gula Huset tillsammans. Och DET funkar kanon...

    2010-10-04 | 19:00:26
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Per-Anders säger:

    "HAN är intresserad av heminredning, och nu smider VI planer...". Hm. Tänker du flytta efter?

    2010-10-04 | 20:52:23
    Bloggadress: http://peranders.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Vad roligt! Skönt för er båda! Det roligaste med att flytta är just att få inreda från grunden! Jag har ett rum, som vi kallar "Mellanrummet", det rummet barna vuxit upp i. Efter alla år vi bott här, med växande barn som bott där, är rummet mycket slitet... Glow in dark stjärnhimmeln är nertagen, med stjärnorna ramlade även delar av färgen... En miljon småhål efter planscher som flyttats, skav av möbler... You name it! Det rummet har jag velat göra en makeover på sedan 2007, då yngsta dottern övertog älsta dotterns rum. Nu har inte pengarna räckt till, för en helt ny garderobsvägg är ett måste och inte särskilt billigt... Jag vill ha garderober till taket och skjutdörrar...

    2010-10-05 | 18:39:12
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: