mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Fick av Systeryster...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

ett par flaskor med Aloe Verajuice.

Juicen sägs hjälpa mot smärta i leder,
magbesvär, eksem, inflammationer m m...

Jag tar mig numer en hutt varje morgon,
man har väl kanske inte hunnit se någon förändring
- ännu

Någon som vet mer om juicen!?



Äkta aloe (Aloe vera) är en art i familjen afodillväxter.
Arten är möjligen ursprunglig på Arabiska halvön,
andra källor anger Kanarieöarna.
Numera förekommer arten odlad och naturliserad på många håll,
till exempel i Västindien, Mexico och södra Nordamerika.
Äkta aloe odlas ibland som krukväxt i Sverige.
Den växer endast i subtropiskt klimat.

Det gelliknande köttet i växten sägs ha läkande effekt och används bland
annat mot brännskador, men ingår även i exempelvis hudkrämer och
många naturläkemedel för såväl invärtes och utvärtes bruk.

Namnet Aloë är ett gammalt arabiskt namn som avser arter som använts
som medicinalväxter.
Vera är latin och betyder äkta.

Kommentarer

  • systeryster säger:

    enligt den person som krängde flaskorna till mig, och hon är väldigt insatt i effekterna av AV, så tar det minst 1 månad innan man känner ngn förbättring. Nu var det så att efter 1 flaska så kunde jag inte förmå mig att inmundiga mer av denna annorlunda dryck. Lycka till!

    2010-10-27 | 13:07:21
  • ejmis säger:

    Jag tror att TokigTossas exman testat detta med bra effekt om jag inte minns fel.

    2010-10-27 | 16:57:22
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • christina säger:

    Jag har druckit av den i perioder och den hjälper mig mot min känsliga mage. Jag har alltid en flaska i kylen. Tycker du ska prova och dricka hela flaskan och se om du mår bättre av den.

    2010-10-27 | 18:42:34
    Bloggadress: http://grandmother.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Jag har testat den, just mot värken i lederna, psoriasis och magkrångel men jag tyckte INTE att det hjälpte. Jag drack upp 3 stora flaskor så jag testade ganska länge, några månader i alla fall kanske 5-6 månader. Jag hoppas att du blir hjälpt av det, det fungerar säkert olika på olika människor tror jag.

    2010-10-29 | 22:56:20
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här: