mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Nu är det snart dags för...

Kategori: Sån är jag..

Pocket och Påhitt,

och jag ska alltså svara på några frågor så
att min bokbytarvän får lära känna mig litegrann...


*Vilken genre eller författare gillar du bäst?
Lite av allätare, deckare (helst svenska och engelska), feelgoodromaner,
verklighetsbaserade böcker, skönlitteratur. Ej sience fiktion...

* Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..?
Mons Kallentoft, Jan Mårtensson. Marie Jungstedt har fått flera chanser,
men det är nog slut med det...

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?
Under senare år har jag på grund av platsbrist mer och mer lånat
böcker på biblioteket, och till och med gjort mig av med böcker...
Provar jag en för mig ny författare och gillar den läser jag gärna allt
av författaren snarast. Önskelistan till bokbussen fylls då på direkt...

* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?
Under kategorin Boktips här i högerkanten finns det mesta från det senaste året...

* Vad äter du för godis?
Älskar choklad och salt småkarra...

* Naturgodis - ätbart eller inte..?
Nötter av alla slag älskas, torkad frukt... njaa...

* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?
Dricker både och, gärna smaksatta teér, men kaffe ska smaka kaffe...

* Gör helst på fritiden?
Förutom läsa och blogga? Inreda, loppisbesök, promenader, umgås
med barn, barnbarn och goda vänner, lyssna på musik, konserter,
teater, laga mat...
 
* Favoritfilm?
Filmer med Sean Penn, Robert de Nero, Nicolas Cage...
Drama, gärna verklighetsbaserade. Mamma Mia för lyckokänslan...
Men oftast läser jag en bok istället...  ;-)

* TV-program jag ser?
Dokumentärer, kunskapskanalensprogram, Sommarpratarna,
dramaserier, engelska deckare, Skavlan, Solsidan...
- gillar inte lekprogram och program som Robinson och Ensam Mamma...

* Favoritmusik?
Jazz, gärna funk. Nisse Landgren, Bo Kaspers, Katie Melua, Amy Winehouse,
Diana Krall, Søs Fenger, Stacey Kent, Sade, Norah Jones...

* Stjärntecken?
Tvillingarna, ganska typisk sådan tror jag...

Favoritfärg?
Brunt, grönt, plommon. Lugna färger... Och har svårt för mönster...

* Samlar du på något?
Tycker inte jag är någon samlare, men under loppisrundorna blir det
gärna 50/60 tals porslin att ställa in i skåpen...


Det var "lite" om mig, fråga mig gärna om det är något jag
ändå missat...

Förresten, det vore jättetrevligt om även de som inte är med i
Pocket & Påhitt svarar på liknande frågor om sig själva!
Någon som hakar på?!

Kommentarer

  • Linda säger:

    Åh.. jag som älskar marie Jungstedt-böckerna. Tur att vi är olika. Annars skulle det bara finnas en typ av böcker.

    2010-10-24 | 12:39:44
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Åsa säger:

    Kul lista!!

    jag gör den en annan dag, påminn mig om jag glömmer...

    2010-10-24 | 12:44:58
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • anneli mendez säger:

    Jätte fin blogg du har!



    Ha en bra dag!

    Kika gärna in på min blogg.

    Kram ^^

    2010-10-24 | 13:05:25
    Bloggadress: http://annelimendez.blogg.se/
  • lovisa säger:

    fin design du har:9

    2010-10-24 | 13:15:10
    Bloggadress: http://lavitadilovisa.blogg.se/
  • Tekla Maräng säger:

    Hej

    Nu har jag varit inne hos dig och tittat mig runt, så nu är det bara att klura på.

    Ha det gott:)

    2010-10-24 | 13:31:17
    Bloggadress: http://teklamrng.blogspot.com/
  • Marie-Louise säger:

    Ja dom här frågorna lånar jag :) såg roliga ut. /Kram

    2010-10-24 | 15:29:57
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Hanna säger:

    Jag hakar på, fast tar frågorna imorgon istället. Ögonen börjar falla ihop av sig själv snart ;)



    Kul att veta lite mer om sina goa bloggkompisar :)

    2010-10-24 | 22:49:55
    Bloggadress: http://medvetennarvaro.blogg.se/
  • AMANDA FALK säger:

    naturgodis är det bäääästa jag vet :D bättre än allt! vit-yoghurt choklad ska det vara mums ;-)

    Hoppas du haft en underbar helg, ha en bra start på veckan imorgon!

    2010-10-24 | 23:34:32
    Bloggadress: http://amandafalk.se

Kommentera inlägget här: