mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ren slöhet och dåliga ursäkter...

Kategori: Vardag

att jag idag tar (ännu) en "slappardag"
med värktabletter och ryggläge...?!
Eller är det av nöden tvunget?

Varendaste cell i kroppen bultar och stormvärker,
det gör det väl mer eller mindre alltid,
men om jag säger så här, - idag är det mer...
Betydligt mer!
Jag ska försöka sova bort eländet,
det är nog bäst med tanke på omgivningen,
- blir lätt lite stingslig såna här dagar...

I helgen gjorde jag upp en plan,
den gick ut på att jag skulle storstäda ett rum/vecka.
Städa garderober, skåp, rensa  och diska upp allt, torka lister,
skura bakom spis och kyl osv...
Ett rum/v borde ju inte vara såå betungande...
Eller?!

I måndags insåg jag att det skulle vara ett mer eller mindre
bortkastat arbete att börja med ett sånt projekt just nu...
Jag menar, Snusmumriken ska ju flytta ut om två-tre veckor,
och när hans grejer flyttas från min lägenhet är det bra mycket
bättre läge att ta tag i min operation höststädning!

Så, fram till hans flytt är det för mig helt legitimt att ta igen mig!
(?)

Vad bra! Nu har vi rett ut det!

Onsdag idag, innebär att jag ska in på Viktväktarna för att vägas.
Återkommer ikväll med det resutatet...


Höstarrangemang på Storgatan i Sundsvall, - hoppas de får stå kvar även
efter helgen! Tyvärr ses ofta blomster upprivna och slängda på gatorna...




Kommentarer

  • Linda säger:

    Åh vad vackert. Synd att det finns såna klåfingriga typer som tycker det är coolt att förstöra.

    2010-10-06 | 12:13:20
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Lotta säger:

    Din stackare ta det lugnt nu, skiten i hörnen springer inte ifrån dig ;-)



    Kram Lotta

    2010-10-06 | 15:34:43
    Bloggadress: http://findmyplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här: