mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Skönt med egen...

Kategori: Bäst just nu

kupé...
(som Fingal Olsson sa, eller han sa väl egentligen kuppé...)

För nu är ordningen återställd!
Jag är åter enastående och ensamboende...

Mumriken fick lägenhetsnycklarna strax efter 18,
och mågen O hjälpte honom köra soffa och säng.
(medan jag passade Systrarna Bus, det var några dagar sedan vi
sågs så det var jättemysigt. Jag fick dessutom natta dom. Lycka)!

Efter det har han själv burit matbord X 2, skrivbord,
teven, stolar, soffbord, balkongmöbler och en massa annat...
Samt fått igång bredbandet och hittat triljoner tevekanaler  ;-)

Han var nyss till mig för att hämta dataskärmen,
- han var svintrött, milt sagt!

Och han säger att redan känner att han kommer stortrivas
i sitt nya boende...

Jättemysig lägenhet han fick tag på,
och betydligt större än jag föreställt mig!
( han får plats med 160:s säng + stort skrivbord i sovdelen.
3-sits soffa med bord, runt matbord med 4 stolar, tevebänk m m i rummet,
riktigt kök med matplats, badrum och balkong.. Räknas som 1:a)

Nu ska jag krypa till sängs,
och imorgon får det bli sovmorgon känner jag  ;-)


Mitt sovrum är åter MITT sovrum...

Kommentarer

  • Carina säger:

    Skönt för er båda kan jag tro!

    Jag flyttade hem en gång i tiden efter att ha bott många år i eget. Någon som inte var så där plättlätt kan jag se i efterhand. Hade ju hunnit skaffa mig egna vanor och ville ha sake roch ting på ett annat sätt än när jag bodde hemma hos mamma.

    Bättre att hälsa på varandra i vuxen ålder :)

    Kram Carina

    2010-11-01 | 07:07:10
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • Lotta säger:

    Åh va skönt att du har en egen kuppe nu ;)

    Nu får du fortsätta med Feng Shui temat

    Kram & ha en bra måndag

    2010-11-01 | 08:12:49
    Bloggadress: http://findmyplace.blogg.se/
  • Linda säger:

    Pust.. nu får ni vila upp er, du och sonen.

    2010-11-01 | 18:00:24
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Åsa säger:

    Oj, det måste vara en riktigt bra och välplanerad etta! Vad härligt... fast ännu härligare för dig nu att få ha din egen lägenhet för dig själv!

    2010-11-01 | 23:02:22
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här: