mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Dagens visdomsord...

Kategori: Funderingar

ur Glädjestunder, vägen till lycka, dag för dag...
(en bok jag fick av min kära vän S för 5 år sedan,
och som jag läser ett stycke i varje dag)


Det vi väntar oss, tror och föreställer oss,
det brukar vi också få...

Vi lyckas, eller misslyckas, i överensstämmelse med våra förväntningar.
Idag är ett bra tillfälle att stanna upp och utforska alla de negativa
"bandinspelningar" som hindrar oss från att lyckas.
Det är dags att lyssna på vår inre dialog.
Våra budskap som driver oss framåt, håller oss tillbaka eller sinkar oss.

Idag vet jag att jag är värd framgång i livet.
Jag lyssnar på det jag säger till mig själv med vänlighet och kärlek.
Sätter stopp för den inre dialog som inte ger mig positiva känslor om mig själv...


Kommentarer


Kommentera inlägget här: