mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Sådan matte...

Kategori: Vardag

sådan hund...

Sådan dotter, sådan mor...

Sådan dator, - sådan frusterad datoranvändare!

Min
(nu måste jag viska, så laptopen inte blir småvrång igen,
förbaskade f*nskap och jäkla skit @##"!!`*@¤#) dator
är, liksom sin ägare, ootrooligt seg och trött lååångt in på förmiddan.
Likaså efter en stunds vila, - det tar timmar
(nåja, det känns som timmar)
innan det är någon fart på eländet igen!
Bäst är att vara lite i smågång hela tiden...
Förbannade skrälle!!

Det gör mig
frusterad!
Driver mig till vansinne!

Och ger mig en liten hint om vad min omgivning anser om mig...
"Att det alltid ska vara likadant innan hon kommer igång! Segpropp"!!!

Datorn ska lyda mig snabbt, effektivt och samarbetsvilligt när jag behöver
ta fram ett telefonnummer
hitta apotekets öppettider
skriva ut Mumrikens hockeybiljetter från ticnet
kolla vad som visas på teven idag
beställa klipptid
lägga in en bok på bokbussens leveranslista
logga in på min viktväktarsida
kolla efter ett bra recept på musli
se avsnittet av Undercover Boss som jag missade
läsa morgontidningens nätupplaga
uppdatera mig om vad mina bloggvänner gör idag
beställa tvättid åt min mamma

Osv osv...

Vad gjorde man utan, hemska tanke, datorn!?
Tror det var -92 jag började använda dator, - den var seg den,
och inget internet fanns ju...
Vad tråkigt det måste ha varit!!

För övrigt är idag en dag i sängen för mig,
lite febrig, lite ont i huvudet och halsen,
mycket ont i kroppen...

Helena och Ejmis får klara sig utan mig vid fikat idag!
(de klarar sig säkert, betydligt värre är att jag missar tillfället att träffa dom)!!

Kommentarer

  • Linda säger:

    Ja hur sjutton skulle vi klara oss utan dator. Vi fick vår första laptop hösten -93. Dessförinnan fick jag skriva ut på svärmors jobb. Vi har avverkat några sen dess. Och internet.. hur gjorde man utan internet förr???? :-)

    2010-09-24 | 16:52:52
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • ejmis säger:

    Vi hade trevligt som vanligt, synd att du inte kunde vara med.

    Nu planerar vi för ett nytt besök på Gårdsbutiken =)

    2010-09-24 | 19:10:51
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/
  • SOFFIE säger:

    å nej va trist att du är sjuk,massor av krya på dej kramar från mej

    2010-09-25 | 18:01:35
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/
  • Hanna säger:

    Konstigt nog klarade man sig utan faktiskt (knuggar huvudet och funderar). Sen är jag likadan då datorn inte gör som jag vill, jag går i taket av ilska. Flera gånger har det varit nära att den åkt ut genom fönstret....Grr.



    Sköt om dig. Kram.

    2010-09-25 | 21:27:51
    Bloggadress: http://medvetennarvaro.blogg.se/
  • mammakero säger:

    HAHAHA, nog känner jag ingen detta alltid, datorer som segar gör mej fruktansvärt frustrerad! Vår första dator fick vi en utdömd landstings schabrak, att skriva med word och spela spel på... Internet däremot tjatade älsta dottern i flera år på innan vi skaffade det...

    2010-09-26 | 19:07:47
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: