mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Åter i vardagen...

Kategori: Helg

efter en (för mig) ovanligt intensiv och trevlig helg!

Började på fredag då min vännina från Ö-vik anlände.
Över några tapas och vin startade vi så upp helgen,
varmrätt blev en god
fiskgryta  och till dessert bjöd jag på äggtoddy...




Det blev en mysig kväll med mycket pladder och sladder och gamla minnen  ;-)

Min vännina är bland det bästa besök jag kan tänka mig,
inte minst eftersom hon som jag gillar att sova ut och ta det lugnt på morgnarna...
Vi kippar läänge runt i pyjamas med kaffemuggen i näven  ;-)

Trots det hann vi med en tur till Birsta City på lördag, lite shopping och lunch.

Efter det fick vi brått ändå, vi skulle ju hinna fixa både hår och makeup innan tre
"tjejer" till dök upp för en liten förfest...
(ostkuber, oliver och kalla martinis) 

Och så, - helgens höjdpunkt...
Wallmans Salonger på Södra Berget, faktiskt både bra mat och underhållning!
(brukar ju inte vara så bevänt med maten på såna större arrangemang men klart godkänt,
Gravad lax med kräftpesto och knäcke. Honungsmarinerad fläskfilé med rosmarin, potatis- och
grönsakskaka och balsamicosky. Vanilj- och citronpannacotta med hasselnötskrokant och
blåbärssorbet... Mycket mat blev det denna weekend...)

Artisterna från Wallmans startade upp lite försiktigt med välkända stämninghöjare,
gamla schlagers, men jisses... på slutet blev det fullt ös med massor av rock!
Härligt att få sjunga gasta till riktigt bra låtar  ;-)



Söndag då?!
L-U-G-N....
Riktigt trist och grått utomhus, så en lämplig dag att tillbringa i sofforna,
och på eftermiddagen åkte så mitt besök hem igen...
Men vi har redan planer inför nästa träff  ;-)

Det här var anledningen till mitt blogguppehåll i helgen,
och nu ser jag fram emot att snurra runt i Bloglandia för att se vad alla andra gjort...

Glöm inte att delta i min lilla TÄVLING!!!

Kommentarer

  • Linda/Candygirl säger:

    Men vilken härlig helg. Såna energikickar behöver man lite oftare.

    2011-04-04 | 12:32:25
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • christina säger:

    Låter som en helt underbar helg. Vänner är lycka...

    2011-04-04 | 18:02:36
  • Caroline säger:

    Rösta gärna på min bild, nr 1, så länkar jag dig i min blogg.

    http://rebeccaadnell.blogg.se/2011/april/finalisterna-i-veckans-blogg-v13.html#comment

    2011-04-04 | 18:19:01
    Bloggadress: http://carolineanderssonfoto.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Låter som en mycket bra helg. Jag blev nästan lite orolig när du var så tyst i Bloglandia ;)

    2011-04-04 | 19:02:44
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Välkommen tillbaka... jag har längtat efter dig... kul att helgen blev så bra!



    Kati

    2011-04-04 | 20:23:56
  • Zarah säger:

    Det låter som om du haft en jättemysig helg. Ibland sover jag både länge o väl på vid helgerna. Andra helger är jag uppe med tuppen, men tar då gärna en liten middagslur mitt på dagen.

    2011-04-05 | 07:37:34
    Bloggadress: http://verandan.svenskablogg.se/
  • mammakero säger:

    Väl hemkommen och megatrött i hela kroppen, för att inte tala om knoppen! Det är så roligt att träffas, speciellt när vi ses så sällan som vi och våra släktingar gör. Det är 4 år sedan vi var uppe sist. Vi har hunnit med massor av träffar och den största och jobbigaste var begravningen.

    Ser att även du haft full rulle i helgen! Känner du av helgen i kroppen?

    2011-04-05 | 10:01:32
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Carina säger:

    Sådana tjejhelger är ju så underbart, man lever länge på en sådan, räcker lång tid efter :)

    När man lever tillsammans med någon blir det alltför sällan att man arrangerar sånt tyvärr, men visst behövs det!

    Södra berget ska vi på julfest i år :)



    Du har haft en toppenhelg förstår jag, bra det :)



    Kram kram Carina

    2011-04-05 | 10:53:26
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • Carina säger:

    Just ja, glömde ju svara på din fråga ang fika i S-vall :) Såklart, vore ju supertrevligt oss bokmalar mellan!

    2011-04-05 | 10:54:24
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/

Kommentera inlägget här: