mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Dagens promenad...

Kategori: Natur & Hembygd

blev hela 3 timmar lååång, dryga 18.000 steg och förutom stavarna
fick även kameran följa med...

Så här kommer några foton från min hembygd, speciellt för Systerysters skull  ;-)
(kunde under promenaden inte sluta scanna av naturen efter spår av den 23-årige kille
som i helgen försvann här i Sundsvall. En förälders absoluta värsta mardröm!)

Men nu, lillasyster...
Här kommer foton, - hoppas du får lite "hemlängtan"  ;-)


Tänk att vi brukade bada i Selångersån...



Här har du väl firat någon skolavslutning syrran...?



Här gick vi i simskola...

Ingen har lust att bada där nu...

Siljeberget, den där lilla gula pricken du ser är Åsells...

Selångers kyrka och sockenstugan...

Mormor och morfars grav...

Minneslunden...

Kyrkoruinen...



Härliga stigar längs ån och runt fjärden...

Nu blir det inte många knop för mig den här dagen  ;-)

Kommentarer

  • Carina säger:

    Usch, vet du vad?

    Det försvann en ung kille här i Gävle förra veckan också, tror det var under tiden vi var i Gbg.

    SÅ gräsligt, tänker på föräldrar och ev syskon....



    Precis samma tänkte jag, hur i hela h-----e kan jag utsätta mig för att läsa böckerna om Silverbielke när man lever med "honom" dygnet runt!

    Grymt bra böcker är dte iaf :)

    Kram Carina

    2011-04-27 | 14:50:29
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Hemsk att personer bara försvinner. Det är så svårt med döden, men är man försvunnen är man i limbo.

    Tack för att du tog med mej på promenad! Det är så trevligt att följa med dej! Härliga vårbilder!

    2011-04-27 | 18:31:06
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • lillasyster säger:

    Man tackar och bockar!! Härliga bilder från hembygden. Måste dock få poängtera att jag INTE har firat skolavslutningar i denna vackra björkbacke. Simskola gick jag 2 ggr (!) minst bland iglar och ungar som tryckte ner mitt huvud under vattnet. Simma lärde jag mig nog någonannanstan om jag kommer ihåg rätt.

    2011-04-27 | 19:34:39
  • ejmis säger:

    Ja fy så otäckt och tråkigt det är med den här killen som försvunnit =(

    Kram!

    2011-04-27 | 21:54:09
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: