mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Bäddat för en...

Kategori: Vardag

trevlig biosäsong...

Jag deltar sedan några år i en marknadsundersökning hos GfK,
GfK använder sig av hushållspaneler för att kunna ta reda på konsumenters beteende,
vem som handlar, vad som handlas, och var man handlar olika produkter m.m.

Syftet med panelundersökningen är att studera en konstant grupp under en längre period.
Bl a blir det då möjligt att se olika trender på marknaden.

För mig innebär det att jag knappar in mina inköp av bl a kläder, hygienartiklar,
hushållsartiklar, möbler...
Jag har som vana att göra det direkt när jag kommer från butiken,
tar mig max ett par minuter i veckan.
Varje månad får man poäng för sitt deltagande, plus lite trofastpoäng,
extraundersökningar, som att t ex svara på några frågor om matvanor,
ger också en hel del poäng.
I GfK:s nätbutik kan man sedan handla för poängen,
jag brukar välja biobiljetter, men har även "köpt" dammsugare, plattång, skålar,
stekpannor och annat "bra att ha".
I fjol blev det 8 st biobiljetter + en hårfön och ett par ljuslyktor.

Och idag damp det alltså ner ett gäng biljetter i brevlådan,
samtidigt som jag konstaterade att det finns en hel del filmer jag vill se...
(dessutom väntar jag på ytterligare 4 biljetter från en annan panelundersökning)

Tips på film som går nu på biograferna, och inte får missas?!




Kommentarer

  • Marie-Louise säger:

    Du får inte missa Niceville. Boken är helt underbar så jag hoppas på att filmen blir minst lika bra.

    http://moviebook.se/index.php?filmer=6032

    2011-08-30 | 11:50:47
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Anonym säger:

    I december kommer den amerikanska versionen av Stieg Larsson triologi "Millenium" - som jag själv kommer att fara på. Fast böckerna kommer nog alltid att vara bättre än filmerna, det gäller även den svenska versionen.

    2011-08-30 | 16:34:34
  • Carina säger:

    Biotips: "Kronjuvelerna" som bygger på de helt fantastiska böckerna av Carina Dahl, "Familjelyckan" och "Det stora svenska vemodet" heter de. Har du inte läst dem så har du ett boktips också! Annars är det här ju en riktig filmhöst med många lovande filmer, "Jägarna II" m fl, så det kan inte vara några problem att använda biljetterna!

    2011-08-31 | 08:40:52
  • Pernilla säger:

    Har oxå sett Kronjuvelerna och läst böckerna. Tycker att böckerna är heelt fantastiska, speciellt "Det stora svenska vemodet". Bästa boktipset!!

    2011-09-11 | 16:21:37

Kommentera inlägget här: