mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Bitterljuvt...

Kategori: Vardag

att sommaren nu faktiskt närmar sig sitt slut
och att hösten närmar sig...
(hösten är min absoluta favoritårstid, även om jag faktiskt älskar alla...)
Nu till i helgen är det Selånger Marknad,
vilket på något sätt sätter punkt för sommaren.
På måndag börjar ju skolorna,
Stora Bus börjar i 6-års, Vilde Bill i 1:an och Sockerbönan i 6:an.
Lilla Bus har ännu några år på dagis...

Och kanske man kommer igång med bloggandet igen,
det har varit så mycket annat trevligt som tagit tid, - precis som det ska vara!

Förutom marknaden har jag en annan hösttradition, - Mellanfjärdens teater,
så på lördag bär det iväg dit tillsammans med min mamma, "tant" Sigrid och IngaMarie.
Vi ska för första gången även övernatta där, på det lilla lilla hotellet beläget i en sjöbod.
Teater i gammal sjöbod, middag på restaurangen, även den i gammal sjöbod.

På nätterna har det varit runt 5 grader den senaste veckan,
- snart frostvarning?!
Men ännu hänger blommorna på min lilla balkong med,
även om de utsatts för både slagregn och hagel...



På stolen ligger en av de dynor jag fyndade på loppis igår, 10:-/st,
helt oanvända!
Perfekt för mig, eftersom mina gamla blivit fasligt blekta av solen...

Kommentarer

  • Yvonne säger:

    Äggskalspelargon? :) Jag har ett par olika sådana...och min balkong hänger (sic!) med än! Second hand är så kul att fynda på! Ha det gott!!

    2011-08-15 | 09:04:32
    Bloggadress: http://yvonneeblogg.blogspot.com
  • Linda säger:

    Onekligen är det på sluttampen... hoppas hoppas vi får en låååång varmt höst också. även om jag önskar mer sommar. Jag vill sooooola ännu mera

    2011-08-15 | 13:50:27
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • mammakero säger:

    Fin balkong! Underbara blommor! Än är inte sommaren slut!

    2011-08-15 | 17:24:38
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: