mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Den som vakar i mörkret...

Kategori: Böcker

av Helen Tursten




Dold av mörkret iakttar han kvinnorna.
Han har en överenskommelse med dem,
och så länge de är trogna beskyddar han dem.
Men när de syndar straffar han dem med döden.
En kvinna hittas död på en kyrkogård, strypt och paketerad i plast.
Kroppen är omsorgsfullt rengjord och mördaren har inte lämnat
några spår efter sig.
Några dagar före mordet har kvinnan fått en blomma sam ett kort
med obegriplig text och ett fotografi på sig själv.
Kriminalinspektör Irene Huss och hennes kollegor i Göteborg har
varken ledtrådar eller motiv och när ett liknande mord begås strax
därefter börjar jaktken på mördaren bli desperat.

För all del bitvis spännande, men OJ OJ OJ - vilket snopet avhugget avslut!
Ungefär som om författaren ledsnat på boken och avslutar väldigt abrubt...
"Äsch, nu skiter jag i det här, mördaren får fångas lite snabbt, på kanske
10 rader, så jag får gå på toa istället..."

Ger boken en 3:a av 5 möjliga, och då har jag varit ganska snäll...

Kommentarer

  • Linda säger:

    Ojdå.. det lät ju snopet. Men jag måste ändå läsa den...

    2011-02-18 | 18:17:20
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
  • Hanna säger:

    Jag som hade tänkt skriva att denna bok kanske är något för mig (efter beskrivningen av boken), fast jag gillar inte tvära slut. I det du skriver att man upplever att författaren själv blev less på boken och avslutar absurbt.



    Då får det helt enkelt vara. Iof kan JAG ha en annan uppfattning men jag har läst några liknande böcker, där boken slutat med tvära slut. Där författaren upplevs "less" och vill avsluta fort. För mig är det då inget att hänga i julgranen....

    2011-02-23 | 10:53:32
    Bloggadress: http://medvetennarvaro.blogg.se/
  • Linnea Agneryd säger:

    Vad spännande dina inlägg verkar. kommer med all säkerhet att läsa på din blogg igen! :p Ha en trevlig dag =P

    2011-02-23 | 14:46:55
    Bloggadress: http://jade.se

Kommentera inlägget här: