mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

En sannolik historia...

Kategori: Böcker

av Karin Alvtegen



Lycklig den som har denna bok kvar att läsa!!

Alvtegens tidigare böcker, kriminalromanerna,
Skuld, Saknad, Svek, Skam och Skugga,
har alla varit jättebra.

Men denna roman!
Helt underbar!
Har sträckläst den...
Personerna i boken tycker jag emellanåt mycket bra om, sympatiska, trevliga,
emellanåt tycker jag de är patetiska och ömkliga...
De är riktiga människor helt enkelt, - med fel och brister, och helt underbara!

Tack Stintan för tipset  :-)

Helena uppfyller en gammal dröm när hon och hennes man köper en
liten gård i Norrland för att driva hotell.
Men äktenskapet knakar i fogarna och snart är skilsmässan ett faktum.
Kvar står Helena med hotellet, en förlorad tillvaro och en olycklig tonårsdotter.

Finansmannen Anders karriär har varit framgångsrik.
Men i takt med att pengarna strömmat in har tillvaron känts alltmer meningslös.
På en raksträcka i Norrland utmanar han ödet och gasar och tänker att nu får det
gå som det vill.
Han vaknar upp på ett sjukhus.
Efter sjukhusvistelsen tar han in på ett litet hotell i en norrländsk by.
Där möter han Helena.

I byn bor också den gamle Verner.
Han lever utanför gemenskapen och uppfattas som en kuf.
Ändå blir det han som får Helena och Anders att inse att det som de
försöker förtränga i sina liv istället kan ge dem kraft att bryta
gamla tankemönster och gå vidare. 

Karin Alvtegens roman handlar om relationer, sorg, konflikträdsla,
fördomar och kärlek.
Och innehåller inte ett endaste litet mord...

Betyget blir givetvis en 5:a av5 möjliga

Update; har drömt om personerna från boken hela natten!

Kommentarer

  • Carina säger:

    Härligt, måste läsas såklart.

    Men bör man ta dem i rätt ordning eller spelar det ingen som helst roll?

    Sov gott :)

    2011-02-03 | 06:48:23
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Jag har faktiskt aldrig läst något av menne... Borde nog göra det känner jag.

    2011-02-03 | 11:43:05
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Stintan säger:

    Vad kul at du gillade boken lika mycket som jag gjorde. Visst fastnar de hos en, karaktärerna i boken.

    Stor kram till dig

    2011-02-03 | 16:46:21
  • Marie-Louise säger:

    Den här boken har jag hållit i många gånger men inte köpt. Nu ska jag nog köpa den faktiskt, tack för tipset. Jag gillar också hennes andra böcker så då gillar jag nog den här också. /Kram

    2011-02-03 | 21:53:22
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här: