mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Säger som...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

Fylking...

Äntligen!!

Äntligen har jag fått läkaren att inse att med den medicindosen jag ska äta
räcker pillerburken i 11½ dag.
Att det då ska gå 14 dagar mellan varje uthämtning, - det funkar ju bara inte!
Det fattar till och med eleverna i
 (SVT1:s) Klass 9A !

Och jag säger bara det, INGEN vill vistas i min närhet de 2½ dagarna jag är
utan min medicin, inte ens jag kan vara i närheten...


Mailade farbror doktorn, och som sagt, äntligen fattade han felet i receptet!
("farbror och farbror", han är för f*n jämnårig med mina bästa raggsockar...)

Nu har han skrivit om receptet, pillren räcker i 25 dagar,
och jag får hämta var 21:a dag.

Alla är nöjda och glada!

Kommentarer

  • Linda säger:

    Men så korkat... visste inte ens om att det fans regler för uthämtning. Men vad bra att det gick att fixa.

    2011-02-06 | 11:55:15
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
  • Marie-Louise säger:

    Ja du tyvärr är det många läkare som räknar fel vid receptutskrivning och det är så hopplöst. Vad skönt att det nu fixade sig för dig, äntligen.

    2011-02-06 | 17:07:08
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Erika. säger:

    Min läkare har tre gånger efter varandra glömt att skriva ut min medicin. I en telefontid med honom säger han att han ska skriva ut medicinen på en gång, när han lagt på luren har han glömt. Jag får alltså ringa v-centralen och påminna. En gång är acceptabelt att glömma men inte mer. Jag måste kunna förlita mig på den läkaren att han gör det han säger till mig. Jag har nog av mig själv och det jag har, inte ska jag behöva hålla reda på honom, att han sköter sitt.

    2011-02-07 | 10:18:39
    Bloggadress: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här: