mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Definitivt värt...

Kategori: Lycka!

både en och två dagars sängliggande och återhämtning...

Jag tänker naturligtvis på onsdagens utflykt,
tillsammans med
Helena körde jag då igenom vårt grannlandskap, 
- det vackra Hälsingland.
Målet var Åsa Jinders och Jonas Otters musikteater i Kilafors,
- "Det hände i Hårga"

Vi hade planerat många stopp efter vägen men insåg snabbt att tiden var betydligt
snabbare än vi tänkt oss...
Vi hann iallafall med ett par butiker i Glada Hudik, en loppis och linnebutiken i Ljusdal,
samt en härlig lunch i Järvsö på vackert belägna Stene Gård.

Efter ett snabbt shoppinguppehåll i Bollnäs var det hög tid att dra sig mot Kilafors Herrgård.

Där placerades vi på allra bästa plats,
- längst fram, där vi njöt av den oändligt vackra parken med  Kilåns vatten nedanför.

Jag hade naturligtvis förväntat mig en bra och trevlig föreställningen,
men den var sååå otroligt mycket mer!!

Fantastisk underbar och magisk!
Innehöll allt från skratt till gråt.
En historia om värderingar och om kärlek... 
Orkestern och hela ensamblen var otroligt duktiga,
- Åsas musik och texter träffade som alltid mitt hjärta.
(och eftersom Åsa otroligt nog förärade mig en CD med musiken kan jag njuta om och om igen)

Ljuvligt väder, och när solen gick ner över scenen kändes det nästan overkligt
och håret reste sig på mina armar...

Helena hade tillverkat en av sina fantastiska gåvopåsar,
och jag hade köpt en flaska mousserande rosévin som tillsammans överlämnades
till Åsa Jinder som tack för en underbar kväll

Vid 01-tiden anlände vi så Sundsvall igen, trötta med fortfarande tagna av upplevelsen...
(och trots att Helena och jag då umgåtts i 14 timmar tröt inte samtalsämnen...)






Kommentarer

  • Åsa säger:

    Vad härligt! Och vilken underbar natur!!

    2011-07-24 | 12:32:05
    Bloggadress: http://asassecondtime.blogspot.com
  • mammakero säger:

    Ååå vad mysigt det ser ut med teater i det fria! Vackra bilder på ett fint landskap!

    2011-07-24 | 15:37:29
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Helena säger:

    Vilka fina bilder du fick till.

    Det var verkligen en underbar dag som man lever länge på.

    Ha en härlig måndag så hörs vi imorgon.

    Kram vännen!

    2011-07-25 | 07:45:12
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • Zarah säger:

    En bra musikupplevelse är bland dwt bästa som finns.

    2011-07-25 | 12:49:12
    Bloggadress: http://verandan.svenskablogg.se/
  • soffie säger:

    va trevligt ni haft det

    2011-07-25 | 21:52:56
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här: