mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Jag har (minst) två skåp...

Kategori: Vardag

som det verkar vara någon som stökar till i...
(för det kan väl INTE vara undertecknad)!?

Det ena är skåpet där jag förvarar plastlådor och byttor,
inte samma form/storlek eller lock på något alls,
allt ligger totalt huller om buller!
Spelar ingen som helst roll hur jag plockar och ordnar där,
vid nästa "besök" i skåpet ser det likadant ut...

Och sedan är det då städskåpet,
handlar jag t ex fler förpackningar av tvättmedel/toapapper på extrapris
blir där fullkomligt kaos!

Och nyss fick jag en välfylld 1,5 liters ajaxflaska i skallen när jag gläntade på dörren...

Aaaajjjj!!! Bula i pannan!

Någon som antar utmaningen att visa upp sin egen röra?!
(för nog har vi väl alla åtminstone något skräpskåp/låda/rum...
- inte kan jag väl vara ensam om fenomenet)




Kommentarer

  • mammakero säger:

    Hu nej! Inte är du ensam om det fenomenet! Det verkar som alla mina skåp ser såna ut nuförtiden! Jag har inte städad ordentligt där på länge, så det behöver en omgång av röj i alla skåp, lådor och garderober!

    2011-07-21 | 11:35:52
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Neh, du är inte ensam om det! Det ser likadant, om inte värre, ut här...

    2011-07-21 | 16:36:49
    Bloggadress: http://asassecondtime.blogspot.com
  • Helena säger:

    Men vad är det jag ser.....du som är så ordningsam.=)

    Skönt att se att även du har lite stök bakom stängda dörrar.

    Här är det som du vet synlig kaos så då kan du tänka dig hur det ser ut i skåpen.=/

    Tack för igår....vilken helt underbar dag vi hade.

    Jag går fortfarande på moln.=)

    Kram finaste vännen!

    2011-07-21 | 17:54:05
    Bloggadress: http://vildaella.blogg.se/
  • Yvonne säger:

    Enda sättet att få bukt med skåp är att visa det var skåpet ska stå! ;) Hihi..att plocka ut allt och plocka in igen brukar vara effektivt.. :)

    2011-07-22 | 10:48:35
    Bloggadress: http://yvonneeblogg.blogspot.com
  • Trolda säger:

    Hahaha...=D Jag tycker inte det är så rörigt inte! Du skall se HÄR hemma (vågar INTE visa...så du får helt enkelt tro på mina ord...;-)) - det gäller även MINA garderober!!! Jag är näst intill pedant vad gäller "rörighet" som SYNS (sällan eller aldrig rörigt i hemmet, däremot dammigt emellanåt) men i skåp och garderober tar jag mig friheten att kara "knöka" in grejer! =D



    Tack för din fina kommentar på 9-mån dagen! =D



    Trolda - kramar från mig o Lilleman! =D =D

    2011-07-22 | 11:06:18
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: