mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ruccolasåsen...

Kategori: Mat & Dryck

jag blandade ihop inför måndagens lunch med vännerna
har jag lovat Annica receptet på, - så här kommer det...
(tänk att DU gillade den Annica, du tycker ju liksom inte om ruccola)  ;-)

Recepten på kycklingen och potatisen kommer senare,
ska bara försöka minnas hur jag gjorde,
likadant med jordgubbspajen...
Inga riktiga recept, lite Cajsa Varg, - tager vad man haver!



Ruccolasås, passar till grillat, fisk, kyckling... ja det mesta!

80 gr ruccola
1 vitlöksklyfta
4 msk olivolja
4 dl matlagningsyoghurt
2 dl cremé fraiche (helst den feta varianten)
1 msk honung
1½ tsk salt
2 krm svartpeppar

Gör så här;

Mixa ruccola, pressad vitlök, och olivolja
Blanda försiktigt i yoghurt och cremé fraiche
Smaka av med honung, salt & peppar

Kommentarer

  • mammakero säger:

    Mumsfilibabba! Den vill jag ha nästa gång vi grillar fisk eller kyckling (jag inbillar mej att den såsen gifter sej bäst med fisk och kyckling)...

    2011-07-07 | 16:43:51
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • sweetmama säger:

    Kanon jag ska ju ha grillfest på lördag med tjejerna då kanske jag ska passa på att testa den där :)

    2011-07-07 | 18:14:37
    Bloggadress: http://sweetmama.blogg.se/
  • Annica säger:

    Åh tack snälla!!!! Den var så otroligt god!!! Fast det var ruccola.;-)

    Tar med receptet ner till Stockholm.

    Skulle jag kunna få be om en tjänst till?

    När du kommit på hur du gjorde kycklingen och potatissalladen. Skulle du kunna smsa det till mig? Det kanske räcker med bara ingredienserna?

    Sköt om dig!

    KRAM!!!!!

    2011-07-07 | 22:27:02
    Bloggadress: http://afroditeskrypin.blogg.se/kort

Kommentera inlägget här: