mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Ädelkyckling...

Kategori: Mat & Dryck

Egentligen hade jag planerat att laga en annan kycklingrätt idag,
men mitt middagsbesök fick tyvärr förhinder och jag ändrade menyn
till denna lite snabbare rätt...
(den först tänkta rätten sparar jag tills mitt besök kan komma...)
Helt utan sällskap vid matbordet blev jag inte,
Snusmumriken ställer ju oftast upp på en god och gratis måltid  ;-)



Kyckling med ädelsost och rosépeppar

4 kycklingfiléer
1 tub ädelost
0,5 tsk salt
0,5 tsk peppar
2 tsk soya
1,5 tsk basilika
1 tsk rosépeppar
(krossad)
1 dk creme fraiche
2 dl matlagningsgrädde

Lägg filéerna i en ugnssäker form
Blanda övriga ingredienser och slå blandningen över filéerna
Grädda 35-45 minuter i 225 grader
Serveras gärna med ris och grönsallad

Vi lyxade till det lite och avslutade med jordgubbar och en gräddklick,
ni sitter vi med paltkoma...



Det bästa av allt, nu har jag 4 matlådor färdiga att frysa in till senare tillfälle...

Kommentarer

  • syster säger:

    åh, vad hungrig jag blir. Det låter riktigt smaskigt!

    2011-06-08 | 17:12:57
  • Lissen säger:

    Låter riktigt gott.

    Gillar också att ha matlådor i frysen.



    Slump, med blogg.se, men tack.



    Kram Lissen

    2011-06-08 | 17:47:23
    Bloggadress: http://lissento.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Mums mums!



    Kati

    2011-06-08 | 17:50:05
  • Zarah säger:

    Det där låter jättesmaskigt. Kör ut receptet, ska testas. Tack!

    2011-06-09 | 20:15:57
    Bloggadress: http://verandan.svenskablogg.se/

Kommentera inlägget här: