mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Handelsträdgården...

Kategori: Lycka!

fick idag besök av min mamma, tant S och mig...
(och om jag säger så här, - det var inte bara vi som kommit på denna idé...)
Damerna handlade både hem till sina trädgårdar/altaner och till gravarna, 
medan jag valde att gå ut i naturen för att plocka fång av lupiner och syrener.
Syrenerna ställde jag i en hink vid min port,
tänker inte göra om misstaget från ifjol då jag ställde blommorna i trapphuset 
och en hyresgäst visade sig vara allergisk...


Kommentarer

  • Anonym säger:

    Tänk när jag var barn... kompisarna och jag plockade blommor och sålde till personerna i våra hyreshus... för att få en godisslant.



    Stoppade buketten rätt i ansiktet på en allergisk dan som blev...ja, helt galen.



    Man lär så länge man lever...



    Kati

    2011-06-02 | 21:36:15

Kommentera inlägget här: