mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Jag har fått en...

Kategori: Bloggande & tävlande

kram-award av bästaste Ejmis Tack!
(Ejmis, - ursäkta det dröjde så länge innan jag tog mig an uppgiften...)


Foton tagna i helgen när barnbarnen tillbringade lite tid tillsammans hos mig
Bilder som för mig verkligen visar kärlek, kärlek till syskon och kärlek till kusiner...

Awarden var det...

Jag skulle krama den första personen jag träffade efter att ha läst Ejmis award
(det blev mina barnbarn som fick några extra kramar, men jag är en ganska kramig person
så fler drabbades säkert, och kommer fortsättningsvis att drabbas...)
Skriva en lista med tio saker jag är bra på...
(svårt, - hade varit betydligt enklare om det varit hundra saker jag är dålig på...)
Och skicka kramen vidare till tre vänner
(också svårt, jag skulle vilja skicka den till alla som känner sig manade)

Jag är bra på att uppskatta vardagslyckan, att känna lycka och tacksamhet
Jag är bra på att ta tillvara på, och njuta, av stunden. Att vara här och nu
Jag är en bra 
(men inte perfekt) mamma, mormor, svärmor och vän
Jag är
(oftast) bra på att lyssna på min kropps signaler
Jag är alltid bra på att ta mig ur det svarta och jobbiga, ser det positiva i det allra mesta
Jag är bra på hjälpa andra om jag bara har den allra minsta möjlighet
Jag är bra
(bättre än förr iallafall) på att säga "nej" till sånt jag inte vill ställa upp på
Jag är bra på läsa böcker  ;-)
Jag är bra på att läsa av omgivningens känslor och sinnesstämning, tentaklerna ute...
(fast det kanske inte bara är en bra förmåga, ibland är det åt fanders att ta på sig andras mående)!
Jag är bra på att passa tider

Så där ja, - nu har jag värkt fram tio mer eller mindre bra egenskaper
(är någon intresserad av de dåliga egenskaperna, - hojta bara till - det inlägget görs på ett blink)!

Nu ska jag alltså skicka awarden vidare, vilket stöter på minst två problem...
För det första har jag svårt att bara välja ut tre vänner,
för det andra har awarden cirkulerat ett tag, har noll koll på vilka som redan fått den...
Sååå, den som vill kan väl ta sig an uppgiften, och gärna kommentera det här tack!



Så här går det alltså till:

Du ska krama den första personen du träffar efter att ha läst detta!
Sedan en lista på tio bra saker om dig och lägga ut i bloggen.
Skicka kramen vidare till tre vänner!


Kommentarer

  • Anonym säger:

    KRAMIZAR!



    Kati

    2011-06-29 | 12:41:50

Kommentera inlägget här: