mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Lyckan, kärleken och meningen med livet...

Kategori: Böcker

av Elizabeth Gilbert



Klockan är 3 på natten och Elizabeth Gilbert ligger på badrumsgolvet och gråter.
Hon är drygt trettio, hon är gift, har ett hus utanför stan, ett framgångsrikt jobb
och försöker få barn - men hon är inte lycklig.
En slitsam skilsmässa, en depression och en turbulent kärleksaffär senare
bestämmer hon sig för att ta en "time-out".
För att på allvar ge sig själv tid och utrymme för att finna sin livsväg bestämmer
hon sig för att själv ge sig ut på en lång resa under nästan ett år.
I den här boken får vi följa med på hennes reseäventyr.
Hon börjar i Italien där hon lär sig konsten att njuta,
i Indien konsten att nå sinnesro och i Indonesien hitta balans.

En intensiv, känslig och underhållande memoar om att finna sig själv -
och allt som kan hända när man tar ansvar för sitt eget välmående.
Mix mellan memoar och reseskildring som läses som en roman!

1:a på New York Times bestseller list

1:a på Book Sense Bestseller

Översatt till 36 språk

Film med Julia Roberts i huvudrollen!

Såld i över 3 miljon ex. i USA

Utvald av Oprah Winfreys bokklubb

Trots att jag nu precis läst ut boken (Tack Systeryster) tänker jag låna DVD:n
av dottern M och se filmen också!

Betyget blir 5 av 5

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Själv har jag bara sett filmen, och den gillade jag!

    2011-03-30 | 18:29:51
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Anonym säger:

    OBS! Se den förlängda versionen... filmen är bäst så... jag har skrivit om filmen på min blogg.



    http://katherinahanson.blogspot.com/2011/02/en-del-ar-bokfantaster-och-andra-ar.html



    Ha det bra!



    Kati

    2011-03-30 | 21:13:32
  • soffie säger:

    jag älskade den boken men filmen va otroligt seg när de är i indien annars var den med bra,

    sånna böcker får mej att må bra:)

    2011-03-31 | 22:46:56
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/
  • Yohanna i Las Palmas säger:

    Halloj!

    Jag fick denna boken i julklapp (på spanska) men har, av förklariga skäl ;) inte hunnit att kika i den. Men är väldigt nyfiken på den. Man har ju hört så mycket om den. En 5a säjer du, hmmm, nu blir jag ännu mer nyfiken. Kanske att sommarens semester kan ge några lugna stunder med en bok....hoppas.

    /Y

    2011-04-01 | 23:16:10
    Bloggadress: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
  • sweetmama säger:

    Jag har sett filmen-riktigt bra, men inte läst boken. Kanske man borde ha gjort först...

    2011-04-02 | 19:16:29
    Bloggadress: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här: