mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Om man inte kan lita på sina...

Kategori: Funderingar

föräldrar, eller kan känna sig trygg i sitt hem,
- vem och vad kan man då i all världen lita på!?

Jag har sett klippet förut, - gråtit varje gång.
(smygfilmat av pojkens tioåriga syster... Det finns sju barn i familjen...)

Ikväll träffade mamman Dr Phil på TV4+,
se det om du orkar och kan...
(visas just nu, repris i helgen)

Varning!!

Starka bilder!!!

Kommentarer

  • Lejonkvinnan säger:

    Men fy f-n! Jag mår illa! Nu ska jag krama mina barn!!

    2011-03-23 | 18:30:46
    Bloggadress: http://lejonkvinnan.blogg.se/
  • Hanna säger:

    Nää. Jag klickar INTE på play-knappen, för jag blir så frustrerad och arg då barn far illa. Den känslan är inte rolig både för mig och de som är i min närhet.



    Känner bara hur blodet lätt rusar, av bara tanken att det finns idioter som skadar sitt eller andras barn. Då jag läste Dave Peltzers böcker (bla "Pojken som kallades Det"), så var jag tvungen att avbryta läsningen då och då - för att lugna ned mig en smula.



    Nu är det nog bäst att jag lämnar detta ämne innan jag blir alldeles svart i ögat....

    2011-03-23 | 19:32:01
    Bloggadress: http://medvetennarvaro.blogg.se/
  • Carina säger:

    Men det var nog bland det värsta jag sett, vilken kränkning för den lille killen. När han bärjade gråta kunde jag inte se mer för det gör för ont. Och det säger jag som vuxen och tittar PÅ bara, tänk det lilla barnet som utsätts för detta. Tyvärr är det många som har barn som är mindre eller inte alls lämpade för den stora uppgiften. Usch vad ledsen jag blir, ledsen och frustrerad....



    Jo vi har haft blåsigt här hela dagen och natten, så pass att jag varit inne och pluggat hela dagen.

    Lusten att gå ut var inte stor och jag pluggar inför prov på måndag!



    Kram och hoppas du blivit bättre under dagen!

    2011-03-23 | 19:44:59
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • Linda säger:

    jag hade det ju på min blogg tidigare. Svärmor tipsade om att det gick på Tv idag men vi var upptagna så jag såg inte. HOPPAS hon fick höra både ett och anant. USCH vilken människa.

    2011-03-23 | 21:13:51
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
  • mammakero säger:

    ...... Luften gick ur mej....

    fy f....n! Det var redan tooooo much när han satt på handfatet med lösningen i munnen, som jag började må illa. Duschen var bland det värsta jag sett...

    Tur att du förvarnade, jag hade inte klarat se klippet ut annars...

    2011-03-23 | 21:37:27
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Nej men fy vad hemskt. Jag missade Dr Phil, men vad sa han om detta?

    Detta är hennes adoptivbarn va? Har hon biologiska barn också? Hur blir de behandlade? Usch det här var verkligen hemskt att se. Vilken tur att det finns syskon som reagerar.

    Adoptivbarn tar man hand om för att de ska få det bättre i livet, men här verkar den stackars pojken ha fått det sämre eller iaf lika illa. Usch jag hoppas verkligen att han och hans syskon får hjälp nu och kanske till och med får ett annat boende.

    Det finns tyvärr allt för många som inte ska ha barn.

    2011-03-23 | 21:45:11
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • engelsson säger:

    Sett detta förut..orkar inte en gång till..men bra du visar det..kram

    2011-03-24 | 08:37:14
    Bloggadress: http://engelsson blogg.se
  • Erika. säger:

    Har sett denna video för ett tag sedan och trodde jag skulle gå sönder invärtes. Hur kan man bara tänka tanken i att utsätta sitt eget barn för det hon gör. Hon är så sadistisk att det går utanpå allt annat. Den mamman skulle har kompanistryk ett helt dygn. Mödrar som gör så mot sina barn önskar jag allt ont för hon/de är inte värda mer. Vad är det som slår så slint upptill när man gör så som hon gjorde? Undrar vad det är i hennes liv som gått snett och som hon nu tar ut på sin lille son, för något är det. En fullt normal person gör inte så mot ett försvarslöst barn, eller så är hon rubbad från begynnelsen.

    2011-03-24 | 10:08:49
    Bloggadress: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/
  • Yohanna i Las Palmas säger:

    Ursch, jag VISSTE att jag inte skulle se detta, men jag gjorde det ändå. Har undviktit klippet ett par gånger på FB för jag vet att jag bara mår dåligt av att se sånt här. Men nu gjorde jag det ändå och sitter här och storbölar.

    Det värsta är kanske att jag får så dåligt samvete som mamma. Alla gånger kanske man inte beter sig helt som man tycker att man borde mot sina barn. Inte för att jag gett dem tabasco eller duschat dem i kallvatten, men annat som jag inte är stolt över. Och nu får jag ju så dåligt samvete....



    Tack för att du tittade förbi på min blogg och lämnade så fina ord. Häng på utmaningen. På fredag kommer det en ny.

    Hej!

    /Y

    2011-03-24 | 10:55:57
    Bloggadress: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
  • sweetmama säger:

    Men herregud om det nu finns någon sån kan man ju tveka på efter att ha sett det där. Sitter och storbölar för fullt. Hon får väl inte ha sina barn kvar hoppas jag.

    Sätt henne i en kalldusch för tusan. Och spruta hennes mn full med tvål eller vad det nu var för något. Låt henne smaka på sin egen metod!!!!

    2011-03-24 | 21:42:52
    Bloggadress: http://sweetmama.blogg.se/
  • Trolda säger:

    Det var det värsta!!! Vilken FRUKTANSVÄRD mamma...jag finner inte ord!!! Stackars, stackars lille kille att växa upp i en sån "familj" - hon borde inte få ha barn överhuvudtaget! hoppas hon får sig ett rejält straff för sina synder!Fyyyyyyy....



    Trolda - kram

    2011-03-25 | 12:04:18
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här: