mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Eftersom jag får skäll...

Kategori: Sämst just nu

av min tandläkare för att jag borstar alldeles för hårt på mina tänder
(spelar ingen som helst roll att jag använder de softaste borstarna, då tar jag bara i ännu mer...)
tänkte jag sent omsider börja använda den där eltandborsten jag
lurades på av en ovanligt tjurig telefonförsäljare fär lääänge sedan,
och som jag nästan inte lyckades avsluta prenumerationen av lösa borstar på...

OK, borsten fungerade väldigt bra, - i ca 2 minuter!

MEN, den går INTE att ladda!

Ingen som helst ström i den där laddaren...

Tji fick jag!

Åter till handjagarna,
eller min gamla hederliga Braun, något gulnad i plasten på handtaget,
men med fräscha nya borstar naturligtvis...

ELLER, - så får jag köpa en ny, - dock inte av telefonförsäljare...


Någon som har fungerande laddare av detta märke och vill ha ett gäng borstar som ännu
ligger i sina förpackningar? Hör av er bara! Jag skickar på studs... 


Åter till handkraft...

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Jag kör Braun OralB sen många år!

    2011-05-29 | 13:40:03
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Då har vi samma problem, jag gav upp och tog till eltandborsten för ett år sedan. Spännande se om tandläkaren tycker det hjälpt

    2011-05-29 | 17:26:47
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/
  • Carina säger:

    Jag har samma problem som du, jag har snart inget tandkött kvar.....ser hemskt ut när man drar upp läppen. Hade elborsta för många år sen men idag har jag köpt mig en ny (order från tandläkaren). På ICA för 199:-, en oral b...någonting!

    Rädda det som räddas kan tänker jag!

    Kram Carina

    2011-05-29 | 17:44:15
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hej!



    Härligt med sill och potatis även en del av min meny i helgen... härlig dag med barnbarnen.... tack för att vi fick följa med.



    Ha det bra!



    Kati

    2011-05-29 | 17:53:34
  • MURVELINA säger:

    Ont, det gör ont som attan med eltandborsten. Den far fram som en virvelvind i mitt stackars tandkött, som troligen beter sig som resten av skinnet på en åldrande kvinna. Det fladdrar!!!



    Vet du förresten att överarmar med gäddhäng kallas grevinnedraperier. Sött va?



    PS, Jag flyttade ju från B moget Maskrisbarn till nygamla bloggen Metrowordpress. Murvelinas hörna.

    Hej!

    2011-05-29 | 18:07:07
    Bloggadress: http://blogg.aftonbladet.se/gittan
  • Linda/Candygirl säger:

    Snopet. Jag gör OralB. Den funkar bra.

    2011-05-29 | 19:07:17
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Pernilla säger:

    Kan det vara så att den inte kan laddas i toalettens urtag. Lågvolt? Har du provat i ett vanligt urtag som inte är för rakapparat?

    /P

    2011-05-29 | 19:26:22
    Bloggadress: http://pernillaochpuma.blogg.se/
  • Lairama säger:

    Jag har också blivit pålurad de där tandborstarna och nej: den går inte att ladda i medföljande laddare.

    Jag brukar ta ur batterierna ur tandborsten och ladda dem i en vanlig batteriladdare, det funkar.

    2011-05-30 | 10:39:41
    Bloggadress: http://lairama.wordpress.com
  • robin hood säger:

    Härliga bilder! vad har du för kamera? :)

    2011-05-31 | 12:22:52
    Bloggadress: http://robinhoods.se
  • Igor säger:

    Hej,



    Personligen så tycker jag att de bästa borstarna är från Oral-B. Dock vill jag påpeka att det här med att "borsta för hårt" är precis lika lätt att göra med en eltandborste! Har själv erfarenhet på en tand (2:2a).



    Jag använder själv en Oral-B Triumph 5000 tillsammans med FlossAction borsthuvud. Trycker man för hårt så "slipas" tandköttet bort efter en längre tids felaktig användning (låt säga 1-3 år för att ge en tidsuppskattning).



    En eltandborste är dock att föredra då den rengör betydlig bättre än en vanlig borste, så man kan ta det försiktigt! Testa Oral-B Sensitive annars! (:



    Det där med jobbiga telefonförsäljare låter inte alls kul!! Tyvärr förstör dessa människor för oss andra som också vill erbjuda (rättvisa) prenumerationer.



    Personligen har jag startat en e-butik (Oral Store) som säljer Oral-B borsthuvud och vår tanke är att i höst börja erbjuda prenumerationer.



    Här är mitt förslag på hur det ska se ut:

    Eftersom jag är precis lika allergisk mot telefonförsäljarnas metorder som du själv, så erbjuder vi rättvisa prenumerationer.



    Hos mig ska kunden själv få välja hur frekvent han/hon vill ha sina borstar (jag kan inte vara den som tvingar på dem borstar). När man prenumererar så får man lägre inköpspris och gratis frakt. Win-Win.



    Vill man inte ha sin prenumeration längre, då är det bara att kontakta butiken (e-post, telefon, SMS, MMS, brev eller brevduva) och säga nej tack. Vill man ta tillfälligt uppehåll så går det lika bra.



    Tre dagar innan vi skickar iväg produkterna så får kunden ett e-postmeddelande/SMS om att vi kommer att skicka hans/hennes borstar. Då hinner man tacka nej ifall man inte längre vill penumerera.



    Skulle man få hem borstar, men ångrar sig först då - returnera dem och få fraktkostanden återbetald. Så tycker jag att en prenumeration ska se ut och det är så de kommer att se ut hos oss! (: Vad tycker du om sådan premeration? Uppsakttar kritiska åsikter!



    Till sist vill jag även nämna att vi kör en kampanj just nu där du kan få 20% rabatt på första köpet, läs mer på http://www.oralstore.se/#kampanj.



    Har du några frågor så är det bara att kontakta mig! (:

    2011-06-11 | 00:31:43
    Bloggadress: http://www.oralstore.se/

Kommentera inlägget här: