mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Glädjestunder...

Kategori: Funderingar

vägen till lycka, dag för dag
heter boken som jag fick i gåva av bästaste Stintan för 5½ år sedan,
att den lilla boken fortfarande hänger ihop är i sig ett litet under,
efter allt den utsatts för...
(daglig läsning, liggandes i badrum, på balkong och andra olämlpliga ställen,
och för att inte tala om hur den varit ute och rest land och rike runt tillsammans med mig)

Men den hänger med, och den hänger ihop!
Även om den naturligtvis är lite medfaren och sliten...

När jag återkommer till dagens text, som jag alltså läst minst 5 ggr,
säger just de orden mig något speciellt just då - igen...
Och så är det varje dag!

Naturligtvis även denna dags korta text!



Kommentarer

  • Erika säger:

    Nog är de orden något att tar till sig. Kan inte blir mer tydliga än så.



    Idag faller det regndroppar, vinden ligger lite åt sidan men bara lite. Skulle gått ut idag, men det blev inte så. Länge sedan för att inte säga en hel del år sedan jag vaknade med migrän av den sorten som uppvisades på morgonen, så pass att illamåendet stod mig upp jäms med öronen. En Ibumetin hjälpte efter en halvtimme som dessa värktabletter är kända för. Någon annan v-tablett hade varit helt verkningslös. Ja ja, denna värk oavsett vad den härjar. Men i morgon är en annan dag tröstar sig jag med. :) men nya intryck.



    Vinkelevink och har det allra bäst!

    2011-05-17 | 13:43:52
    Bloggadress: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/
  • Anonym säger:

    Det var visa och vackra ord att ta tillvara på... gav även mig något att tänka på för dagen.



    Tänkar på dig varje gång jag tittar på mitt hjärta som jag fick av dig.



    KRAM!



    Kati

    2011-05-17 | 18:20:44
  • Stintan säger:

    Den var väl använd den boken. Roligt att jag kunde glädja dig med med den. Visst är den bra ! Måste googla och kolla om man kan få tag på den ngnstans. Skulle vilja ge den till min chef som ska sluta. Kram på dig!

    2011-05-17 | 22:26:39
  • Zarah säger:

    Jag gick in på Bokus och Adlibris för att köpa den, inte ett ex utan flera. En bra gåva, tänkte jag. Bokus meddelar definitivt slut! :-(



    Jag får finna klokord på annat håll.

    2011-05-17 | 23:03:34
    Bloggadress: http://verandan.svenskablogg.se/
  • Zarah säger:

    Jag gick in på Bokus och Adlibris för att köpa den, inte ett ex utan flera. En bra gåva, tänkte jag. Bokus meddelar definitivt slut! :-(



    Jag får finna klokord på annat håll.



    PS! Får som svar att det inte går fram. Får du tre omgångar, ta bort två!

    2011-05-17 | 23:05:27
    Bloggadress: http://verandan.svenskablogg.se/

Kommentera inlägget här: