mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Något säger mig...

Kategori: Vardag

att det dröjer innan det blir lugna sköna dagar på balkongen...
(just i dag gör det detsamma, lite kyligt i luften och solen orkar inte riktigt)
Precis nedanför min balkong, klart det är DÄR en vattenskada ska uppstå!
(kanske kan låna hörselkåpor av någon av alla dessa arbetare skom kryllar på gården...)
Synd inte Vilde Bill är här idag, han hade fullkomligt älskat att se grävaren arbeta!

Suck, jag får väl stanna inne och städa sovrummet istället,
när det är klart har jag gått igenom hela lägenheten och kan ta sommarlov
från städning  ;-)
Fönster, skåp, lådor, garderober... ja det är städat och röjt!
Gillar den känslan, när det endast är vanlig veckostädning som behövs,
och sommarens soliga dagar kan ägnas åt så mycket trevligare saker  ;-)

En stavgångsrunda måste det ju bli naturligtvis, även idag!
Så bäst jag sätter fart NU om jag ska hinna med allt  ;-)


Kommentarer

  • Marie-Louise säger:

    vad typiskt, du som i förra inlägget visade din mysiga fina balkong. En riktig oas enligt mig. Jag hoppas att de jobbar snabbt grävjobbarna och att du får lugn under helgen iaf. Kram

    2011-05-12 | 11:02:36
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Erika säger:

    Är medveten om att jag inte är så flitig med att kommenterar för tillfället, men det har sina orsaker. Idag är jag trött och allmänt väck. Börjar kännas ordentligt att sjukdomen har satt sina klor i mig, och bara ger trötthet och orkeslöshet t.o.f I går var jag pigg men idag, fy och bläää.



    På tal om oväsen, lgh i min trapp på BV renoverades under en tid. Det borrades och spikades samt diverse andra störande oljud. När det borrades kunde jag inte svara i tele om det ringde, för jag hörde absolut ingenting i andra änden vad den personen sa. Det här pågick en längre tid och höll på att göra mig galen. Nu är det klart så nu är det lugnt igen. Jag förstår dig i det som låter under din balkong.



    Själv hade jag tänkt målat om en bänk idag som gulnat under många år, men jag har ingen ork till det nu. Köpte antik vit färg när jag var nere i Blekinge, köpt på Rusta för under 100:- en färg som varar länge, till skillnad mot den jag köpte här i Säter. Den var dyr och riktigt odryg, vips så var den slut.



    Önskar dig en bra dag trots det som låter utomhus.

    Vinkelevink och kram



    2011-05-12 | 11:16:45
    Bloggadress: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/
  • Erika säger:

    Den är heltäckande och blank. Den är enligt mig helt luktfri, det lilla som känns när man målar med den är så obetydlig.



    På bruken står följande. Lackfärg V inomhus 0,75 liter Glans 40 Halvblank vattenbaserad.



    Eftersom jag har astma och allergi är den en färg som lämpar sig för mig att använda.



    Jag är helnöjd med deras färg. Har målat om pelarbord, korgstolar, en mindre bänk, träljusstakar, en byrå osv.

    2011-05-12 | 11:46:10
    Bloggadress: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/
  • Erika säger:

    När jag letar efter den färgen på Rusta går jag efter "Antikvit färg vattenbaserad"

    2011-05-12 | 11:53:43
    Bloggadress: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här: