mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Världen är så...

Kategori: Vardag

stor så stor,
- näähä... den är ju pyttepytteliten!

Bläddrade igenom tidskriften Hem och Fritid igår,
en jättetrevlig hemma-hos-artikel fångade mitt intresse,
det visade ett hem helt i min smak, personligt, rent och snyggt,
- men ändå med myskänsla och hemtrevligt, gammalt och nytt blandat.
Många loppisfynd!
Så som jag skulle vilja ha det!

Tjejen i reportaget visade sig ha en blogg, klart jag var tvungen kika in där också!
Minst lika trevlig den!


(länk till Lissen To (me)

Lissen visade sig vara granne till mig, bor i huset precis rakt över gatan!
(nejdå, vi känner inte varandra, och har vad jag vet inte ens setts...)

Jag tillbringade Valborgsaftonskvällen mestadels framför TV:n,
med vissa avbrott när jag växlade till bokläsande...

Här har ni tjejen som verkligen kan konsten att partaja  ;-)
(apropå partaja och festa, jag är kanske en av få mammor som är överlycklig över att sonen,
Snusmumriken, äntligen gett sig ut i nöjeslivet igen! Han och Lilla My har brutit upp,
och nu hinner jag inte med att lära mig ens förnamnet på tjejerna som passerar i hans liv,
jag ser knappt röken av sonen, endera arbetar han, tränar eller så är det pubar och tjejer...)

Idag har jag tyvärr tvingats avstå från promenad, skavsåret har ännu inte läkt.
Och jag som hade planerat kolla in 1:a majtåget nere i stan...
Passar på att okupera tvättstugan istället, och som vanligt när jag tvättar
lyser solen med sin frånvaro...
Ännu har jag alltså inte kunnat inviga torkvindan för säsongen!

Kommentarer

  • mammakero säger:

    Har inte firat eller uppmärksammat varken Valborgsmäss eller nu 1a maj. Tvättade ett fönster i går och städade upp i det rummet. Sen kollade vi en film på kvällen, för fy vilka trista program TV visade igår.

    Idag har vi varit ut till stugan, men någon städning blev det inte av. I veckan kommer nämnligen reparatörer som ska laga 2 fönster och måla.

    2011-05-01 | 17:51:03
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • Tekla Maräng säger:

    Nej inte är världen så stor. Kul att tjejen bodde rakt över gatan.

    Nej jag har inte heller firat vare sig valborg eller första maj utan jag försöker att blogga idag istället.

    I morgon är det min tur att stå i tvättstugan.

    Kramar:O)

    2011-05-01 | 17:55:16
    Bloggadress: http://teklamrng.blogspot.com/
  • Åsa säger:

    Hahaha, jag "partajade" också väldigt i går... slocknade vid 21.30 ;)

    2011-05-01 | 18:33:36
    Bloggadress: http://secondtime.blogg.se/
  • Lejonkvinnan säger:

    Vi hade också en lugn valborg. Ibland är man glad åt att ens barn inte bara sitter hemma och degar som man själv gör :)

    Får ta och tassa in på den bloggen och kika lite.



    Sv: hade ingen aning om det med toarullarna....nej tusan också nu börjar det mala i skallen igen..toarulle, toarulle... ;)



    Stor kram

    2011-05-01 | 18:38:50
    Bloggadress: http://lejonkvinnan.blogg.se/
  • Erika säger:

    Nu har jag köpt två av de böcker du rekommenderade på din blogg. "Fortfarande Alice" och "Lyckan Kärleken och meningen med Livet" Har inte börjat läsa dem ännu då jag har haft lite annat omkring mig ett tag, och har framöver. Har också nyligen kommit hem efter en resa ner till min gamla hemort Blekinge. Halva jag är kvar där ännu. Föräldrahemmet är min käraste plats på jorden, därav den känslan.



    Min Pappa snart 93 år är sedan några dagar inlagd på sjukhus där nere. När jag åkte därifrån visste jag att det var nog sista gången jag såg honom i livet, och det sätter djupa spår i själen. Jag kan inte göra så mycket härifrån. Där nere hade jag haft gångavstånd till sjukhuset, om jag bott kvar där.



    Kram rara du och tack för dina kommentarer hos mig.

    2011-05-01 | 18:53:56
    Bloggadress: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/
  • soffie säger:

    oj han har visst fullt upp med att roa sig sonen härligt:)

    vi hade med en lugn valborg gick inte ens ut i blåsten utan vi bara myste hemma,

    kram ett boktips till dej är Bara ett barn av Malin persson/Giolti den va den bästa jag läst på länge,

    kram igen

    2011-05-01 | 21:24:37
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/
  • Mystjejen säger:

    Det är så härligt när man inspireras.....får kika in där en dag. Tack för tipset. Kramar

    2011-05-02 | 01:30:46
    Bloggadress: http://Blogg.mystjejen.se
  • annsoh säger:

    Hej! Kör igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Puss lycka till! :D

    http://annsoh.blogg.se/2011/may/dagens-blogg-avslutad-anmal-dig-igen-1.html#comment



    sry om du inte vill ha reklam!

    2011-05-02 | 01:39:29
    Bloggadress: http://annsoh.blogg.se/
  • engelsson säger:

    Goodmorgon på dig..här vaknade vi till frost????? Helt galet ju...det har ju varit sommar i flera veckor ju.. Kålsoppa`???? E det den där berämda soppan somskaförbränna kalorier..min syrra åt den en sommar o hon rasade massor i vikt.. Valborg gick tämligen oförmärkt förbi här,,inga tonåringar som avr ute o festade o inte vi heller..



    Idag ska jag till optikern o kolla synen..bläää blir nog dyrt..

    Ha en underbar dag...finaste du..kram

    2011-05-02 | 08:11:00
    Bloggadress: http://engelsson.blogg.se/
  • Carina säger:

    Men visst är världen otroligt liten ibland, den bloggen måste jag kolla in på!

    Vi har haft så kallt i helgen att jag knappt varit utanför dörren, imorse föll det några snöflingor till och med!!



    Det där med att partaja och festa känner jag att jag har avklarat, överlåter det gärna till en yngre generation nu istället! Jag har gjort mitt ;)

    Tacka vet jag böcker, det perfekta helgnöjet enl mig, tyvärr är inte alltid Stefan av samma åsikt!

    Nackdelen att leva med någon som är yngre antar jag!



    Kram Carina

    2011-05-02 | 18:41:33
    Bloggadress: http://skalet2001.blogg.se/

Kommentera inlägget här: