mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Värsta partypinglan...

Kategori: Lycka!

visade sig Lilla Bus vara när IKEA idag bjöd på barnkalas igen!

Ni som följer mig här kanske kommer ihåg att jag var på kalaset med
barnbarnen även ifjol, om det kan du annars läsa
HÄR...

Då var inte Lilla Bus med, hon var ju knappt 1 år, - nu som snart 2 åring "kom hon in"
idag var det istället Sockerbönan som avstod från partyt, hon är ju ändå 12 år, - snart 
OCH hon hade fotbollsmatch...

Lilla Bus dansade och rockade så det stod härliga till  ;-)
Att man kan svänga så med en liten pluttkropp på dryga 10 kg!?
Även Stora Bus och Vilde Bill uppskattade kalaset mycket,
det bjöds ju på musik, show, fruktsallad, prinsesstårta och festis/kaffe!
OCH en påse fylld med leksaker och andra pryttlar att ta med hem!

Men Lills Bus stal showen!

Efter ett par timmars festande var både jag och min mamma helt slut,
åldern tar ut sin rätt...
Men ungarna hade lite energi kvar de  ;-)



Smultron och Sång underhöll i två timmar, sedan orkade inte publiken mer  ;-)
(när artisterna frågade om publiken ville höra ett extranummer stönade barnen "neeej"
de orkade inte mer, de var svettiga och trötta...)  ;-)

Stora Bus och Vilde Bill ställde sig bokstavligen på borden för att se,
och rockade sedan loss så svetten lackade...


Det gällde att ladda med lite socker...


Bland 250 barn trängdes "mina" rockstars framför scenen...


Men som sagt, - ingen slog Lilla Bus på dansgolvet...
Och varendaste låt kunde alla barnen sjunga med i och de kunde alla rörelserna,
det bjöds på riktigt härlig rock för barn
(och vuxna)!

När jag kom hem bytte jag om och gick en runda på 15.000 steg,
mellanlandade hos mamma som bjöd på god köttbit och ett glas rött...
En riktigt lyckad dag!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vilken härlig dag... tänk all denna energi barnen har.... log stort när jag såg dina barnbarn... finfina är de.



    Kati

    2011-05-09 | 17:15:54
  • Linda/Candygirl säger:

    nämen vilket kul arrangemang. Tror jag att ungarna gillade det.

    2011-05-09 | 21:28:49
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu
  • Maddie säger:

    J#¤%¤¤#%klar va fina dom är dom där kidsen alltså <3 <3 <3

    2011-05-10 | 11:29:00
  • mammakero säger:

    Ojojoj! Det är mycket krävande med barnkalas! Som en urvriden disktrasa brukade jag känna mej, även när jag var yngre! Så blir man ju tröttare med åren!

    2011-05-10 | 19:01:09
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: