mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Idag var det så dags...

Kategori: Hälsa vs Ohälsa

- värken från helvetet...

Det blir
(upplever jag det som) allt längre mellan gångerna,
men den vill tydligen inte släppa mig helt.

Så fort som jag ens börjar fundera på att kanske kanske skulle jag så småningom
kunna börja arbeta någon timme...
(nej, jag har inte kvar anställningen, fick hel sjukpension för några år sedan,
men visst finns tanken där ibland, - kanske man ändå skulle...)
DÅ kommer värken som en påminnelse...

ALLT värker!
Muskler, leder, hud, skelett, - varenda cell i kroppen stormvärker!
Och även huvudvärken a la tempolaris arteriken lurar i bakgrunden...

Fast, - att det värker precis överallt, det är inte riktigt sant!
Jag har INTE ont i magen!
Och det är ju en väldans tur det, - så jag kan stoppa i mig min cocktail av piller...
För övrigt finns det bara en sak att göra i detta läge, - vila på elitnivå!
(inga problem, blir lullig och extremt trött av både värk och medcinintag)

Vis av erfarenheten vet jag att imorgon har jag "bara" vardagsvärken kvar,
och den kan jag hantera på ett helt annat sätt,
d v s jämna intag av mina värktabletter och lagom dos av aktiviteter,
och då menar jag inte så mycket de fysiska aktiviteterna,
där vet jag var gränserna går.
Det är mer det andra, att ha tyst, lugn och ro. Inget som stressar. Kontroll...
(vilket jag tror är mig i nötskal, - kontroll... det måste jag bara ha...)

Imorgon ska jag skjutsa en kusin till grannstaden Hudik,
där hon ska på behandling,
och jag ska försöka hinna träffa Stintan!
Så, tur helvetesvärken kom idag!
Om den nu nödvändigtvis måste komma...


Foton från gårdagens promenad, även idag ser det ut att vara en fin höstdag!

Kommentarer

  • Erika säger:

    Morrno morrn! Hmm, ja jag har nyss lämnat sängen. Redan igår bestämde jag att denna Tisdag skulle bli utgång. Men det blir inte så det talar kroppen om redan innan ögonen öppnat sig kändes det som. Inget att hänga läpp för det är numera vanesak. Men i morgon ska solen också lysa så denna dagens sol går jag visserligen miste om men det blåser rätt ordentligt också kanske jag inte missar så mycket ändå vädermässigt sett.



    Det låter som om du kan hålla dig för skratt denna dag med tanke på all värk, hoppas det ger lindring allteftersom dagen fortskrider. Ofta undrar jag varför och hur det blev som det blev, och allt man råkar utför, jag har svar i alla fall på en del men svar på allt det förblir nog obesvarat.



    Medicin i all ära, men, på sikt ger den nog både magen och annat ordentligt med stryk. Själv har jag börjat trappa ner för vilken gång i ordningen har jag glömt men det är inte så viktigt, huvudsaken att det inte är alltför stora bakslag. Allt går om man är envis till bristningsgränsen.



    Tack så mycket för dina kommentarer



    Önskar dig allt gott denna dag.

    2011-10-04 | 10:05:18
    Bloggadress: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/
  • Erika säger:

    Glömde tala om vilka fina höstbilder du har här.

    2011-10-04 | 10:06:05
    Bloggadress: http://mintidmittliv.bloggplatsen.se/
  • Yvonne säger:

    Å, så fina bilder! Värk kan man ju tycka ska hålla sig borta, tur att du fått sjukersättning, nu är de inte lika nådiga, man ska jobba hur man än mår :S

    2011-10-04 | 11:05:39
    Bloggadress: http://yvonneeblogg.blogspot.com
  • Yohanna i Las Palmas säger:

    Så tråkigt att höra att du har så ont idag. Önskar att jag kunde göra något för att hjälpa...

    Kan bara bjuda på lite underhållning på bloggen ;)

    Hoppas att det går över fort som 70-singen.

    Hälsningar

    Yohanna



    PS JÄTTEFINA höstbilder. Nästan så jag får lite hemlängtan ;) DS

    2011-10-04 | 12:57:58
    Bloggadress: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
  • Cicki säger:

    Jag tänker också tanken ibland att man kanske kunde jobba någon timme då och då. Då slår värken till och man blir klar över, varför man har förtidspension.



    Du har otroligt vackra höstbilder i alla fall. Här har vi haft en fin och solig dag, men nu ikväll så blåser det som attan. Det gillar inte värken.

    2011-10-04 | 22:54:53
    Bloggadress: http://cickisdesign.blogspot.com/
  • mammakero säger:

    Helt underbara höstbilder! Jag känner doften av torra löv på backen, som jag helt enkelt inte kan låta bli att sparka omkring i!

    Tur att värken från H...ET inte kommer lika ofta som förr. Kanske har du blivit bättre på att sköta om dej?

    Kram!

    2011-10-05 | 09:40:31
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • FruViola säger:

    Jag hoppas att du får en fin dag i Hudik och att du kan njuta av den...

    Kroppen har talat med andra ord. Tur att du lyssnade.



    Underbara bilder,man blir så glad! Kram Viola

    2011-10-05 | 10:52:56
    Bloggadress: http://fruviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här: