mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Jag har fått...

Kategori: Awards

en award av Kati,
tack så jättemycket för det vännen!

Enligt instruktionerna ska jag länka till den som jag fått awarden av √
fullborda följande fem meningar √
och sedan skicka awarden vidare till fem bloggare... √

1. När ingen ser eller hör mig…...
tjavar jag omkring i pyjamas (jodå, - lååångt in på dan),
sjunger gladeligen, både högt och falskt, gärna tillsammans med Bo Kaspers...
Om jag gör något extra klantigt läxar jag upp mig själv ordentligt!
Skräder inte orden i detta läge...

2. Jag går aldrig hemifrån utan….... 
mobil och nycklar...
Ja, och så kläder på kroppen naturligtvis!

3. Min blogg heter som den gör för att jag…
kallade mig själv det när jag blev mormor,
och för att bloggen var tänkt som en slags dagbok över barnbarnens vardag och utveckling...

4. Om jag vågade skulle jag….... 
köpa mig en massa färg, tapeter och golv för att ge mig på att renovera lägenheten själv,
men tror mig inte klara av jobbet...
Hur var det nu med den där gamla bandspelaren som nöter med tjatiga ramsan
- "det kan inte du, det klarar inte du...")

5. Om tio år kommer jag att...... 
vara ålderspensionär, annars hoppas jag väl ha det ungefär som nu...
Och kanske kanske kommer jag att ha renoverat lägenheten själv  ;-)
Och kanske har jag vunnit en massa pengar på den där lotten jag aldrig köper,
pengar som jag lägger på att bjuda familjen på resor,
eller så köper jag den där stora fina stugan som ligger vid havet,
den där stugan där alla i familjen har varsitt krypin,
där vi alla kan vistast när helst vi vill... 

Eftersom awarden vandrat runt ett tag väljer jag att skicka den vidare till
alla som känner sig redo att svara på frågorna!
Lämna gärna en kommentar här om du hakar på, så jag kan kika in och ta del av dina svar!

Kommentarer

  • Yvonne säger:

    Kul att läsa, jag gillar listor ;) Få se om jag hakar på, jag säger till isf :) Jag kan tapetsera förresten, men det är ett himla jobb...

    2011-10-18 | 20:12:43
    Bloggadress: http://yvonneeblogg.blogspot.com
  • soffie säger:

    kul att läsa din lista ,massor av kramar till dej å du jag har ett boktips idag tror den skulle passa dej om du ännu ej läst den,kram

    2011-10-18 | 20:32:57
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/
  • Marie-Louise säger:

    Vilken rolig award :) med roliga svar. Jag tror nog att jag kanske ska ta mig an denna :) Meddelar inne hos dig om jag gör den. Kram vännen

    2011-10-19 | 11:11:41
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Lena "Zaxa" säger:

    Vilken UNDERBAR lista. Ën sån kanske man skulle skriva.Men det fanns nått på den som jag reagerade på..



    KÖP färg, golv, matta tapeter eller vad du vill. Jag har hört i 15 år att jag inte dög något till. Men efter jag skilde mig för snart 2 år sen har ajg renoverat ett rum med målarfärg och parkett. Köket är tapetserat och kaklat. efter jul ska jag ge mig på Vardagsrummet.

    Kom igen nu du klarar det!!

    Kram på dig mormormu// Lena

    2011-10-19 | 22:40:37
    Bloggadress: http://zaxa.blogg.se/

Kommentera inlägget här: