mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Vår bästa tid...

Kategori: Böcker

av Penny Vincenzi



På en enda sekund kan livet förändras totalt .

Det är en av sommarens varmaste dagar.
Åskan hänger i luften och trafiken tätnar på motorvägen in mot London.
En lastbil får sladd och utlöser en seriekrock som kommer att förändra livet totalt
för ett stort antal människor.
I Penny Vincenzis nya roman får vi möta några av dessa,
Toby, gravt försenad brudgum med mörka hemligheter på sitt samvete.
Barney, Tobys barndomsvän som har stora betänkligheter mot det förestående giftermålet.
Georgia, skådespelerska med chans till drömrollen - men bara om hon kommer i tid.
Jonathan, framgångsrik läkare vars hustru tror att han är på väg hem från en konferens.
I bilen sitter hans älskarinna Abi.
Mary, en äldre dam som ska möta sin ungdoms stora kärlek på flygplatsen.
William, en ung lantbrukare som står på kullen ovanför motorvägen och blir vittne till olyckan.
Och så Emma, kirurg på det sjukhus som kommer att ta emot de skadade.
I centrum står lastbilschauffören Patrick, som drabbas av minnesförlust efter olyckan.
Den mystiska liftare som färdats tillsammans med honom och som är den enda som vet
vad som orsakat kraschen har försvunnit spårlöst från platsen .

På bara en sekund förändras dessa människors liv för alltid och deras öden flätas
in i varandra.
Med stor skicklighet väver Penny Vincenzi samman dessa berättelser till en oförglömlig
historia om liv, död och kärlek...
Adlibris

De första 250 (ca) sidorna kan jag inte slita mig ifrån boken,
non-stop-läser till ögonlocken trillar ihop frampå morgonkvisten,
efter det tycker jag att boken tappar tempot lite,
fortfarande en väldigt bra roman,
ger den 4 av 5 möjliga.
Hade den hållit samma tempo boken ut hade det blivit en 5:a...

Kommentarer

  • Yvonne säger:

    Den var jättebra! Inte lätt att hålla ett högt tempo genom en hel bok... Kan tipsa dig om "De tre miss Margarets" av Louise Shaffer, mycket bra tyckte jag! :)

    2011-10-30 | 12:08:45
    Bloggadress: http://yvonneeblogg.blogspot.com
  • Marie-Louise säger:

    Den där ska jag nog kika efter. Vilken bokmal du är :) härligt. Snart kommer bokbussen farande kan jag tänka mig ;) Kram vännen

    2011-10-30 | 20:21:41
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Cicki säger:

    Den är jättebra. Jag gillar Penny Vincenzis böcker.

    2011-10-30 | 23:16:52
    Bloggadress: http://cickisdesign.blogspot.com/
  • Anonym säger:

    tack för boktips den måste jag kolla efter, Har du läst saras Nyckel gör det om du ej gjort det den är så bra, kram

    2011-10-31 | 19:19:31
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här: