mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Att hjärnan inte fungerar...

Kategori: Vardag

helt som den ska fick jag då klara bevis för imorse...

Vaknade, låg och blundade, mornade mig, myste...
Sträckte så smånigom upp handen
(fortfarande blundande, jag gillar liksom att ta det lugnt..)
och tände läslampan ovanför sängen,
öppnade så sakta och varsamt mina ögon...

HJÄLP!!

Fortfarande HELT kolsvart!
(och när jag vaknar brukar det dessutom vara ljust ute...)

Jag hade blivit blind!!!

Alltså, vad mycket man hinner tänka under någon förvirrad sekund,
sedan kände jag den mjuka vadderade mysiga sovmasken jag köpte igår,
den som jag tog på mig igår kväll för att lindra min huvudvärk...

Nu har jag fått upp ögonen,
fått på mig kläderna,
och till och med städat trapphuset...
Har några "jobbiga" dagar framför mig  ;-)
Nämligen bortbjuden på middag både fredag, lördag och söndag.
Fattar ni, - vilken lyx, att sätta sig till dukat bord tre dagar i sträck,
att få sitta pladdra och sladdra tillsammans med familj och vänner!



Ser nu att sovmasken är snarlik en BH!
Hade ju kunnat vira den runt skallen för samma resultat...
Kanske...

Kommentarer

  • Trolda säger:

    Hahaha...ja tur det bara var masken...men en BH låter ju nästan ROLIGARE iallafall... ;-) Och DU!!!! Rara, rara, gulliga och fantastiska DU!!!=D =D =D Detta är ju bara inte klokt...=D TUUUUSEN TACK - SÅ gulligt av dig!!!! =D Linus sover just nu men skall få alla sina paket i eftermiddag när den käre Sambon är hemma också (han HAR allt fått ett tidigt i morse också av Mamma ;-)). HELT UNDERBART gjort av dig!



    Trolda - och linus och Sambon sänder PUSSAR i mängder!!! ;-)

    2011-10-21 | 12:52:06
    Bloggadress: http://trolda.blogg.se/
  • Yvonne säger:

    Hahahaha! En sån tur att du upptäckte detta missöde innan du med trevande fingrar ringde ambulans..."hjälp, jag är plötsligt blind.." Kompisen har en sån där sovmask hon fått på ett flygplan, där det står "väck mig i Borås" hihi...

    2011-10-21 | 15:45:15
    Bloggadress: http://yvonneeblogg.blogspot.com
  • Marie-Louise säger:

    Usch vilken läskig känsla. Men vilken tur att du upptäckte sovmasken i tid ;) hade ju vart roligt om ambulanspersonalen hade lyft på den... Kram vännen

    2011-10-21 | 17:25:19
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Lejonkvinnan säger:

    Hahaha, tänk vad förvirrad man kan bli. Det har faktiskt hänt att jag desperat börjat leta efter bilnycklarna när jag kör bil ibland...



    Tack för att du stöttar mig! Och du, jag lånar gärna mitt öga om du vill gnälla av dig också ;)



    Stor kram

    2011-10-21 | 18:15:53
    Bloggadress: http://lejonkvinnan.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Fy, vilken panik du måste ha känt! Fast jag tänker tanken ut att masken ser ut som en BH, tänk om du vaknat med en BH runt huvudet? Vilka tankar hade rusat runt i huvudet då? HAHAHA!!!

    2011-10-21 | 19:06:32
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/
  • soffie säger:

    hahaha jisse va läskigt det mpste varit:) kramen å hoppas du haft en härlig dag

    2011-10-21 | 21:03:35
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/
  • soffie säger:

    mÅste ska det stå

    2011-10-21 | 21:03:54
    Bloggadress: http://soffie69.blogg.se/
  • Anonym säger:

    HAHAHHAHA!!



    Sicken tur att du inte var blind...



    Den blinde mannen var på krogen och hade fått sig några järn innanför västen där han stod vid bardisken. Han ropade till sig bartendern och frågade: "Vill du höra en blondinvits?"



    Mannen som stod bredvid honom vid disken vände sig mot honom och sa med lågmäld röst: "Innan du berättar den där vitsen så är det något du behöver veta. Både barterndern och servitören är blondiner. Själv är jag är 185 cm lång, väger 120 kilo och har svart bälte i karate. Killen som sitter bredvid dig på andra sidan är 190 cm lång, han väger 130 kilo och spelar rugby. Killen bredvid mig är 195 cm lång och han väger 140 kilo. Han är proffessionell brottare. Och alla vi tre är också blondinder. Tänk på detta, herrn. Vill du fortfarande berätta den där vitsen?"



    "Nähheddu!" sa den blinde mannen, "Inte om jag blir tvungen att förklara den fem gånger!"



    Kati



    2011-10-22 | 17:49:44

Kommentera inlägget här: