mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Trodde jag skulle ha gott om tid...

Kategori: Familj

till att både umgås med Systrarna Bus,och till att blogga, och till att läsa... och till att...

Men, - helgen hos Buset blev ett enda stort lekande och kramkalas  ;-)

Stora Bus rum förvandlades till finaste restaurangen, till bibliotek, till konserthall,
till biosalong, till livsmedlesbutik... osv osv...
Klart jag måste vara gäst/kund när hon gjort sig för så!
Lilla Bus var i sitt esse, sååå mycket bus ryms i den lilla kroppen!

De gör båda verkligen skäl för sina bloggalias  ;-)

Tyvärr hade vi både regn och åska, men hann iallafall vara ute emellanåt,
bl a plockade vi ner alla äpplen och ja... - det blev en äppelpaj...

När det var dags för kvällsbaden var mormor ganska trött,
men ungarna de hade allt en del energi kvar!

Efter lite sagoberättande somnade sötnosarna snällt varje kväll vid 20-tiden,
och då hann jag se lite på teven innan även jag fick besök av John Blund...

Det jag inte hann med var att blogga, läsa eller ringa till någon...

När de vuxna kom hem från sin Stockholmsresa samlades vi allihop hos Familjen Bus,
så jag fick även lite tid med Sockerböna och Vilde Bill,
de tre yngsta barnen samlade ihop instrument och bildade ett rockband,
de bjöd på ett häftigt och underhållande gig,
vi skrattade så vi grät...

Gammelmormor bjöd på kålpudding med nyupptagen King Edward och nykokt lingonsylt.
Till dessert bjöds det på rabarberpaj och marsansås...
En härlig avslutning på helgen!

Men efter det tog min energi helt slut,
och idag har jag haft sällskap av extravärk och trötthet,
- men det var det absolut värt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: