mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Den som väntar...

Kategori: Heminredning

på något gott...

Igår dök en annons upp på Blocket,
(och hur ofta tittar jag in där...?! Inte ofta alls...)
det lilla klaffbordet jag sökt så länge till min lilla matplats.
Billigt!
OCH den unga tjej som sålde det erbjöd sig direkt att köra hem det till mig idag!

Så nu står bordet på sin nya plats,
funderar bara över om jag ska måla det shabbyvitt,
(som jag hela tiden haft planer på)
eller låta det vara som det är... 
Bordet är från samma serie som några av borden jag har i vardagsrummet,
(högra fotot)
och dem har jag målat...

Stolarna som jag nu plockat fram har min farfar tillverkat.
(farfar dog innan jag föddes, så de är riktigt gamla...)
Jag ska köpa vita stolsdynor med liten volang runt för att de ska bli skönare för rumpan!
Men målar stolarna gör jag inte!
De är ett kärt minne som ska bevaras precis som de är...

Köksbordet använder jag mest när jag är ensam,
är vi många används matplatsen i vardagsrummet.

Nååå, hur ska jag göra?!
Måla eller inte måla bordet?!

Kommentarer

  • Marie-Louise säger:

    Jag är i och för sig en sådan där som gillar furu-färg, men har du tänkt förut på att måla bordet ska du måla det. Det passar ju väldigt bra till de fina stolarna som din farfar har gjort, alltså att måla bordet vitt menar jag. Kram

    2011-09-17 | 14:41:32
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Linda säger:

    jag röstar för att måla.

    2011-09-17 | 14:43:22
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
  • sweetmama säger:

    Hmmm vilken klurig fråga! Om det är så att borden står så man ser det andra när man sitter vid ett av dom då skulle jag måla. Eller om du någon gång möblerar ihop dom utan tvekan måla.

    2011-09-17 | 16:51:07
    Bloggadress: http://sweetmama.blogg.se/
  • mammakero säger:

    Det skulle passa din stil att måla, speciellt som det var din grundtanke. Och farfarsstolarna var perfekta som de är!

    2011-09-17 | 18:41:03
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här: