mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Här avlöser inläggen med godsaker varandra...

Kategori: Nonsens & Hovendroven

för tro inte att jag glömt det är månadsskifte och dags att presentera,
...trumvirvel....
- Mr Oktober!

Det har sagts förut, och det tål att sägas igen...
- Väldans vad månaderna svischar förbi!

Dröjer inte länge innan man måste börja fundera över julklappar och julmat...
För att inte snacka om advent!
Snart nog måste man ner i förråd för att inventera bland stakar och stjärnor ...

Men först, - oktober alltså!
Och vad händer då, för min del?
Faktiskt gapar det ekande tomt
(och innehållslöst) i min agenda,
dottern M fyller 39, och så har jag en tid hos tandläkaren...

That´s it!

"Men skaffa dig ett liv människa" kanske ni tänker, - men jag är nöjd jag!

Bli nu inte helt däckade, - här kommer han...

Hoppas ingen tror jag gör löje över månadsgrabbarna, - för det är verkligen INTE meningen!
Tvärtom!
Jag tycker gubbarna är tuffa som verkligen bjuder på sig själva,
och vem vet, nästa år kanske det är månadsdamer här IGEN,
för som en del kanske minns hade jag både och ifjol...

Kommentarer

  • Cicki säger:

    Han påminner lite om han som brukar ligga bredvid mig och snarka. Min är bara något hårigare både på kropp och i ansiktet, men inte på skallen. Tänk första gången jag såg Kalenderflickorna. Jag grät och skrattade samtidigt. Numera är ju sådana kalendrar vardagsmat.....:-)

    2011-10-01 | 01:23:41
    Bloggadress: http://cickisdesign.blogspot.com/
  • Linda säger:

    O la la...



    HÄr är oktober också rätt tom. Förutom jobb då. Bara nåt kvällsmöte och ett föräldramöte... fast bus ska börja fortsättningskurs i simning försåss.. så dom veckorna är nog mer än fullbokade.

    2011-10-01 | 08:54:22
    Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
  • Marie-Louise säger:

    Jag satt precis vid frukosten och tänkte på att det snart är jul. Vad månaderna bara svischar förbi...

    Tjusig man där bland däcken :) Kram fina

    2011-10-01 | 10:38:53
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Vilken hunk.... haha... jasså du letar stakar i källaren...hihi...ursäkta associstionen...sorry kunde inte låta bli.



    Kati

    2011-10-01 | 10:57:25
  • Ingrid säger:

    Ja, Oktober redan -och vi satt ute och åt vår frukost!!!! Visserligen inglasat men ändå -ingen isolerad altan. Vilket väder vi haft!!

    Tyvärr sliter jag fortfarande med den envisa förkylningen, känner att jag klarat jobbet med nöd och näppe..

    2011-10-01 | 11:23:50
    Bloggadress: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här: