mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

Till min hemliga bokvän...

Kategori: Bloggande & tävlande

kommer här svar på några av frågorna En Bok Om Dagen ställt samman...


Om litteratur:
* Vilken genre eller författare gillar du bäst?
Läser det mesta, det har varit mycket deckare senaste tiden, men läser alltså i stort sett allt,
thriller, deckare, skönlitteratur, biografier, fakta, "självhjälpsböcker", andliga...

* Vilken genre eller författare är du nyfiken på?
Alltid kul när man hittar någon "ny" författare, och tar gärna emot tips på bra läsning...

* Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..?
Science Fiction gillar jag inte alls, Camilla Läckberg har jag svårt för, likaså Mons Kallentoft...

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?
När jag hittar någon för mig ny författare som jag gillar läser jag genast allt, men samlar?! Inte direkt...
Ska väl möjligtvis vara böckerna av bl a Bodil Jönsson, Tomas Sjödin, Patricia Tudor-Sandahl,
böcker som jag ogärna lånar ut med risk att förlora. 
De böcker som jag ofta återkommer till för att läsa ett stycke i...

* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?
Här på bloggen under kategorin Boktips finns de flesta av de böcker jag läst de senaste 2 åren...

* Annat litterärt, värt att veta..?
Planerar så smått att starta en bokcirkel nu i höst, 5-6 vänner har anmält sitt intresse...

Om ätbart:
* Vad äter du för godis?
Choklad, salt och surt...

* Naturgodis - ätbart eller inte..? 
Torkade bär och nötter av olika slag, mmmm...

* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?
Dricker både och, gärna smaksatte téer, men kaffet ska smaka kaffe och oftast vara svart...

Annat:
* Hobby?
Tycker om att fixa och trixa hemma i lägenheten, lyssna på musik, gå på konserter och föreställningar
av olika slag, lyssna på spännande föredrag, promenader, natur och hembygd, matlagning och att
umgås med familj och vänner...

* Favoritfilm?
Gillar drama, gärna verklighetsskildringar, men även komedier och deckare... Är något av anglofil...

* Favoritmusik?
Jazz, funk och blues är favoriter. Nisse Landgren, Bo Kaspers, Melody Gardot, Katie Melua, Jamie Cullham,
Norah Jones, Diana Krall, Sade, Stacy Kent... Listan över artister kan göras lååång...

* Favoritfärg?
"Jordiga" toner. Brunt vitt och svart. Grönt och plommon...


Kommentarer

  • Hemlige bokvännen säger:

    Tack så mycket ;)

    2011-09-26 | 20:23:05
  • Marie-Louise säger:

    Det här är riktigt spännande och roligt att vara med i. Tack för att du bjöd in mig :) Kram vännen

    2011-09-26 | 22:32:43
    Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/
  • Cicki säger:

    Kul att läsa, som att få lära känna dig lite mer....:-)

    2011-09-26 | 23:47:24
    Bloggadress: http://cickisdesign.blogspot.com/
  • Hemlige bokvännen säger:

    Hejsan,



    Känns som om du läst väldigt mycket :) Du har inget tips på böcker du gärna skulle vilja läsa?

    2011-09-28 | 20:28:30

Kommentera inlägget här: