mormormu

Boktips, matrecept, barn och barnbarn, hälsa vs ohälsa.. Kort sagt, - en salig blandning

En grådaskig och trist dag...

Kategori: Lycka!

kan snabbt förvandlas till en lyckad dag!
En dag riktigt fylld av lycka!
En dag då man bara känner så otroligt stor tacksamhet för vad man faktiskt har,
lycklig över omtänksamheten, - och rik på vänskap!
 
Ju mer åren går ju mer uppskattar jag just det, - familjen och vännerna.
jag må vara fattig som en kyrkråtta, men OJ vad jag är rik på andra saker än pengar!
(och jag ska då rakt inte jämföra mig med en kyrkråtta heller, jag har ett fint hem, mat på bordet varje dag, och lite kvar till en liten liten guldkant emellanåt... Ska INTE klaga!)
 
Varje dag har såna små tecken, ett telefonsamtal, ett sms,
- eller bara tanken på vilka härliga vänner man har!
 
Och titta bara vad som dök ner i min brevlåda igår, helt oväntat och alldeles alldeles underbart!
Tack Marie Louise för den härliga överaskningen!!
Jag fullkomligt älskar såna här klokböcker, de som ger visdomsord dag för dag,
man läser dagens klokhet, har tid att reflektera och ta till sig just dagens ord.
Och förvånasvärt ofta känns det som om orden är riktade speciellt till mig,
- just denna dag
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Marie-Louise säger:

    Vad bra att du gillade boken :) Kram vännen

    Svar: Jätteglad!!! Tack söta du <3
    Mormor Mu

    2012-11-24 | 13:03:26
    Bloggadress: http://www.madredetres.blogg.se
  • mammakero säger:

    Vilken härlig överraskning!

    2012-11-24 | 19:12:56
    Bloggadress: http://mammakero.blogg.se
  • Lejonkvinnan säger:

    Sådan härlig överraskning (hon är bra på det) :)

    Kramis

    Svar: Ja, man blir ju superduperglad över ett sån grej!!
    Mormor Mu

    2012-11-24 | 23:37:04
    Bloggadress: http://lejonkvinnan.blogg.se

Kommentera inlägget här: